Nakladatelství Franze Kafky a jeho role v kontextu české nakladatelské kultury
Nakladatelství Franze Kafy and Its Role in the Cjontext of Czech Publishing Culture
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/99964/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99964Identifikátory
SIS: 180500
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Köpplová, Barbara
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
nakladatelství, edice, kniha, titul, knižní trh, Nakladatelství Franze Kafky, Franz KafkaKlíčová slova (anglicky)
publisher, edition, book, title, book market, Nakladatelství Franze Kafky, Franz KafkaDiplomová práce se zabývá Nakladatelstvím Franze Kafky. Jedná se o případovou studii, v níž je popsána problematika spojená s postavením malého úzkoprofilového knižního nakladatelství na současném knižním trhu. Nakladatelství oficiálně vzniklo v roce 1991 v Praze při nově vzniklé kulturní neziskové organizaci Společnost Franze Kafky a funguje dodnes. Pro pochopení dobového kontextu je nastíněna transformace a historie knižního trhu od roku 1990 do roku 2016. V druhé části práce je zpracována historie Nakladatelství Franze Kafky, rozdělená do dvou etap podle dvou doposud úřadujících šéfredaktorek - Marty Železné a Markéty Mališové. Dále je popsán a analyzován způsob nakladatelské praxe a vnitřní chod organizace a její možné odlišnosti od běžného procesu vzniku knihy. Následně je představena knižní produkce a tři hlavní profilové edice, u kterých je popsáno ideové a technické pozadí realizace. Cílem práce je ucelený popis historie a současnosti Nakladatelství Franze Kafky.
My diploma thesis deals with the Nakladatelství Franze Kafky publishing house. It is a case study about problematics of small publishing house, which is oriented on a small audience, and its place on the contemporary book market. Nakladatelství Franze Kafky was oficially established in 1991 in Prague, and it is a part of a non- profit cultural organisation called Společnost Franze Kafky. The transformation and history of the book market from 1990 to 2016 is outlined in order to understand the contemporary context. The second part of the thesis is focused on the history of Nakladatelství Franze Kafky, divided into two stages according to two former chief editors - Marta Železná and Markéta Mališová. The last chapters are dedicated to description and analysis of the way of publishing practice, and the internal structure of the organization, and its possible differences from the usual process of book creation. Subsequently, book production and three main profile editions are presented. The aim of the thesis is a comprehensive description of the history and present state of Nakladatelství Franze Kafky.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Aby se pozornost k významu památek obrátila. Obraz památkové péče v Čechách v době po založení Ústřední komise
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHoráček, Jaroslav (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 29. 2. 2024e founding and subsequent convening of the Central Commission for the Preservation and Research of Building Monuments (k. k. Central-Commission zur Erforschung und Erhaltung der Baudenkmale) in 1850/1853 represents a ... -
Kafka und Marty. Anhand der Zwei Gespräche aus Beschreibung eines Kampfes
Hirano, Yoshihiko (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2021) -
Vzdělávací program pro církevní mateřské školy s názvem "Já v tebe věřím"
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOKamarytová, Veronika (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 9. 9. 2020