Osvojování tématu holokaust dětmi staršího školního věku (2. stupně ZŠ)
Acquisition of the Holocaust theme by older school children (2nd grade elementary school)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118508Identifikátory
SIS: 211225
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuchař, Pavel
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
23. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato bakalářská práce se věnuje osvojování tématu holokaust dětmi staršího školního věku, tj. na 2. stupni ZŠ běžného typu. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá pojmem holokaust jako definicí z různých úhlů pohledu, tj. psychologie, filozofie etc. Pojednává o tématu holokaust z hlediska vědních disciplín, lidskoprávních dokumentů, odborných diskusí. Zamýšlí se nad stereotypy, předsudky, prevenci rizikového chování v současné společnosti včetně sporných otázek popírání holokaustu. Praktická část zkoumá znalosti, názory, postoje žáků k tématu holokaust na začátku (6. třída) a na konci 2. stupně (9. třída) ZŠ běžného typu. Výzkumné šetření obsahuje anonymní dotazník, který je následně analyzován metodou smíšeného výzkumu.
The topic of this bachelor's work is learning of the theme holocaust by pupils of the higher school age - i. e. pupils of the second level of the ordinary basic school (ZŠ). The work is divided into two parts. The topis of the theoretical part deals with the term holocaust, its definitions from different points of view, i.e. psychology, philosophy etc. This part deals with theme holocaust from the point of view of the science field, human rights and experts opinion. It thinks about stereotypes, prejudices, prevention of risk behavior in modern society including controversial questions about negation of the holocaust. The practical part deals with knowledge and attitude to the holocaust from the beginning of the sixth class to the end of the second part of the basic school (to ninth class) in the ordinary basic school. The research contains anonymous questionnaire, which is subsequently analyzed by the mixed research method.