Jazyková příprava dítěte na vstup do školy a rozvoj jazykových schopností během prvních let školní docházky
Language preparation of the child for school attendance and language skills development in the first years of school attendance
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/12380Identifikátory
SIS: 52959
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janovec, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka a katedra české literatury
Datum obhajoby
15. 1. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato práce je zaměřena na rozvoj jazykových dovedností u žáků prvních až třetích ročníků základních škol a týká se zejména mluvnické části jazykového vyučování. Skládá se ze tří částí, přičemž v první, teoretické části uvádím rozvoj řečových schopností u dětí v předškolním a raném školním věku. Popsala jsem zde také požadavky základních vzdělávacích programů včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy na obsah jazykového vyučování. V druhé, praktické části jsem se zaměřila na zjištění, které stěžejní body mluvnické části jazykové výchovy činí žákům největší potíže, a ve třetí části jsem pro tyto problémové oblasti vypracovala soubor her a cvičení, které žákům umožňují tyto oblasti zopakovat a procvičit. Mohou být použity jak ve škole během vyučování, tak v domácím prostředí a některé z nich mohou žáci využít pro zábavu o samotě i v kolektivu.
Tato práce je zaměřena na rozvoj jazykových dovedností u žáků prvních až třetích ročníků základních škol a týká se zejména mluvnické části jazykového vyučování. Skládá se ze tří částí, přičemž v první, teoretické části uvádím rozvoj řečových schopností u dětí v předškolním a raném školním věku. Popsala jsem zde také požadavky základních vzdělávacích programů včetně Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy na obsah jazykového vyučování. V druhé, praktické části jsem se zaměřila na zjištění, které stěžejní body mluvnické části jazykové výchovy činí žákům největší potíže, a ve třetí části jsem pro tyto problémové oblasti vypracovala soubor her a cvičení, které žákům umožňují tyto oblasti zopakovat a procvičit. Mohou být použity jak ve škole během vyučování, tak v domácím prostředí a některé z nich mohou žáci využít pro zábavu o samotě i v kolektivu.