Zobrazit minimální záznam

Media Literacy as Perceived by Key Agents of the Media Education of Adults
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorŠťastná, Lucie
dc.date.accessioned2021-04-08T16:18:29Z
dc.date.available2021-04-08T16:18:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125048
dc.description.abstractThe topic of the dissertation is media literacy as perceived by key agents of the media education of adults. Media literacy is a term that can be viewed differently and whose content changes over time. For this reason, the term is introduced in its entirety. While the views of politicians and theorists can be derived from published legislation and scientific literature, the views of people most engaged in the development of adult media literacy in practice are not known. Therefore, the dissertation focuses on how the individual agents of adult media education (organizers, participants and officials) perceive the concept of media literacy, whether they share a common perspective on media literacy and whether it is possible to characterize representatives of individual concepts. The prelude to this phase of the research was a qualitative content analysis, which provided a typology of opportunities for adult media education in the Czech Republic. This was then used to select the most diverse sample of educational events and informants for the main phase of the qualitative research. Semi- structured in-depth interviews were conducted with informants. As a result of the data analysis, seven dimensions of media literacy were identified, the various combinations of which formed different concepts of media...en_US
dc.description.abstractTématem disertační práce je mediální gramotnost z pohledu klíčových aktérů mediálního vzdělávání dospělých. Mediální gramotnost je pojem, na který může být nahlíženo různě a jehož obsah se v čase mění. Z tohoto důvodu je pojem v práci představen v celé své šíři. Zatímco pohledy politiků a teoretiků lze odvodit z publikované legislativy a odborné literatury, pohledy lidí, kterých se rozvoj mediální gramotnosti dospělých v praxi nejvíce týká, známé nejsou. Proto se disertační výzkum zaměřil právě na to, jak jednotliví aktéři mediálního vzdělávání dospělých (organizátoři, účastníci a úředníci) vnímají pojem mediální gramotnost, jestli se v náhledu na mediální gramotnost shodují a jestli je možné zástupce jednotlivých pojetí nějak charakterizovat. Předstupněm k této fázi výzkumu byla kvalitativní obsahová analýza, která poskytla typologii příležitostí k mediálnímu vzdělávání dospělých v ČR. Ta pak byla využita k výběru co nejrozmanitějšího vzorku vzdělávacích akcí a informantů pro hlavní fázi kvalitativního výzkumu. S informanty byly provedeny polostrukturované hloubkové rozhovory. V rámci analýzy dat bylo identifikováno sedm rozměrů mediální gramotnosti, jejichž různé kombinace tvořily různá pojetí mediální gramotnosti u jednotlivých informantů. Část informantů se v pojetích mediální gramotnosti...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMedia literacyen_US
dc.subjectmedia educationen_US
dc.subjectadult media educationen_US
dc.subjectperception of media literacyen_US
dc.subjecttypology of media education opportunities for adultsen_US
dc.subjectMediální gramotnostcs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.subjectmediální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmediální vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.subjectvnímání mediální gramotnostics_CZ
dc.subjecttypologie mediálně vzdělávacích příležitostí pro dospělécs_CZ
dc.titleMediální gramotnost pohledem aktérů mediálního vzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-03-11
dc.description.departmentInstitut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Communication Studies and Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId131280
dc.title.translatedMedia Literacy as Perceived by Key Agents of the Media Education of Adultsen_US
dc.contributor.refereePavličíková, Helena
dc.contributor.refereeVrabec, Norbert
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia and Communication studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communication studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Communication Studies and Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia and Communication studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communication studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTématem disertační práce je mediální gramotnost z pohledu klíčových aktérů mediálního vzdělávání dospělých. Mediální gramotnost je pojem, na který může být nahlíženo různě a jehož obsah se v čase mění. Z tohoto důvodu je pojem v práci představen v celé své šíři. Zatímco pohledy politiků a teoretiků lze odvodit z publikované legislativy a odborné literatury, pohledy lidí, kterých se rozvoj mediální gramotnosti dospělých v praxi nejvíce týká, známé nejsou. Proto se disertační výzkum zaměřil právě na to, jak jednotliví aktéři mediálního vzdělávání dospělých (organizátoři, účastníci a úředníci) vnímají pojem mediální gramotnost, jestli se v náhledu na mediální gramotnost shodují a jestli je možné zástupce jednotlivých pojetí nějak charakterizovat. Předstupněm k této fázi výzkumu byla kvalitativní obsahová analýza, která poskytla typologii příležitostí k mediálnímu vzdělávání dospělých v ČR. Ta pak byla využita k výběru co nejrozmanitějšího vzorku vzdělávacích akcí a informantů pro hlavní fázi kvalitativního výzkumu. S informanty byly provedeny polostrukturované hloubkové rozhovory. V rámci analýzy dat bylo identifikováno sedm rozměrů mediální gramotnosti, jejichž různé kombinace tvořily různá pojetí mediální gramotnosti u jednotlivých informantů. Část informantů se v pojetích mediální gramotnosti...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the dissertation is media literacy as perceived by key agents of the media education of adults. Media literacy is a term that can be viewed differently and whose content changes over time. For this reason, the term is introduced in its entirety. While the views of politicians and theorists can be derived from published legislation and scientific literature, the views of people most engaged in the development of adult media literacy in practice are not known. Therefore, the dissertation focuses on how the individual agents of adult media education (organizers, participants and officials) perceive the concept of media literacy, whether they share a common perspective on media literacy and whether it is possible to characterize representatives of individual concepts. The prelude to this phase of the research was a qualitative content analysis, which provided a typology of opportunities for adult media education in the Czech Republic. This was then used to select the most diverse sample of educational events and informants for the main phase of the qualitative research. Semi- structured in-depth interviews were conducted with informants. As a result of the data analysis, seven dimensions of media literacy were identified, the various combinations of which formed different concepts of media...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV