Zobrazit minimální záznam

Factors affecting social climate in primary school
dc.contributor.advisorPelikán, Jiří
dc.creatorLöblová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-06T12:20:26Z
dc.date.available2017-04-06T12:20:26Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/13487
dc.description.abstractSociální klima školní třídy je jev, který učitelé ze své praxe znají a mnozí s ním také počítají. Klima třídy je komplexní sociální úkaz, kterému je třeba věnovat soustavnou pozornost a seznamovat s ním studenty učitelství. Učitelé mají mít možnost diagnostikovat klima ve svých třídách, aby lépe třídu poznali a posílili tím práci se svými žáky. Diplomová práce nezahrnuje úplný přehled faktorů působících na klima třídy (např. vztahy mezi rodiči a školou nebo návyky, které si děti přinesly z domova). Ukazuje především na důležité činitele ovlivňující prostředí školy, jakým způsobem zasahují do pedagogické činnosti a mění proces výuky, jak ovlivňují jednání učitelů i žáků i jak pomáhají (ale někdy i škodí) vytvořit optimální klima ve třídě. Výzkumné šetření na soukromé a státní základní škole porovnává sociální klima tříd, upozorňuje na některé rozdíly a vysvětluje příčinu zjištěných rozdílů ve školách.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on the social and environmental factors affecting social climate in primary school classes. Since the beginning of the 1990's, this topic has found its deserved place in Czech pedagogical research. The thesis compares social climate at a private and state school in Prague and shows their common and different features. The results of the survey and social analysis could become an inspiration for discussion and further research for teachers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleFaktory ovlivňující klima třídycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-09-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId50255
dc.title.translatedFactors affecting social climate in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001011695
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSociální klima školní třídy je jev, který učitelé ze své praxe znají a mnozí s ním také počítají. Klima třídy je komplexní sociální úkaz, kterému je třeba věnovat soustavnou pozornost a seznamovat s ním studenty učitelství. Učitelé mají mít možnost diagnostikovat klima ve svých třídách, aby lépe třídu poznali a posílili tím práci se svými žáky. Diplomová práce nezahrnuje úplný přehled faktorů působících na klima třídy (např. vztahy mezi rodiči a školou nebo návyky, které si děti přinesly z domova). Ukazuje především na důležité činitele ovlivňující prostředí školy, jakým způsobem zasahují do pedagogické činnosti a mění proces výuky, jak ovlivňují jednání učitelů i žáků i jak pomáhají (ale někdy i škodí) vytvořit optimální klima ve třídě. Výzkumné šetření na soukromé a státní základní škole porovnává sociální klima tříd, upozorňuje na některé rozdíly a vysvětluje příčinu zjištěných rozdílů ve školách.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on the social and environmental factors affecting social climate in primary school classes. Since the beginning of the 1990's, this topic has found its deserved place in Czech pedagogical research. The thesis compares social climate at a private and state school in Prague and shows their common and different features. The results of the survey and social analysis could become an inspiration for discussion and further research for teachers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010116950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV