Svědomí z hlediska teologie a psychologie
Conception of the evil according to Plato, Plotinus and Saint Augustine
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/13848Identifikátory
SIS: 448
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janošová, Pavlína
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra religionistiky
Datum obhajoby
17. 9. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tématem této diplomové práce je svědomí z hlediska teologie a psychologie a jeho důsledky pro mravní výchovu dětí a mládeže. Nejprve se budu zabývat výkladem a charakteristikou pojmu svědomí a zmíním i pohled na svědomí v kontextu biblickém a filosofickém. Mým cílem bude vyložit pojem svědomí z hlediska teologického a psychologického, a to jak v období historickém, tak současném. Závěrem mé práce se budu věnovat morální výchově dětí a mládeže a s ní souvisejícímu vývoji svědomí.
The subject matter of this diploma paper is conscience concerning theology and psychology and its consequences on the moral education of children and teenagers. Firstly, I will focus on an explication and characteristics of the definition of conscience and further I will deal with the conscience in the context of the Bible and philosophy. My aim will be explain the definition of conscience in the terms of theology and psychology, not only in the history but also nowadays. At the end of my paper I will attend to moral education of children and teenagers and to that related development of conscience.