dc.contributor.advisor | Říčan, Pavel | |
dc.creator | Vokálová, Ingeborg | |
dc.date.accessioned | 2017-04-06T13:36:46Z | |
dc.date.available | 2017-04-06T13:36:46Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/13848 | |
dc.description.abstract | Tématem této diplomové práce je svědomí z hlediska teologie a psychologie a jeho důsledky pro mravní výchovu dětí a mládeže. Nejprve se budu zabývat výkladem a charakteristikou pojmu svědomí a zmíním i pohled na svědomí v kontextu biblickém a filosofickém. Mým cílem bude vyložit pojem svědomí z hlediska teologického a psychologického, a to jak v období historickém, tak současném. Závěrem mé práce se budu věnovat morální výchově dětí a mládeže a s ní souvisejícímu vývoji svědomí. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The subject matter of this diploma paper is conscience concerning theology and psychology and its consequences on the moral education of children and teenagers. Firstly, I will focus on an explication and characteristics of the definition of conscience and further I will deal with the conscience in the context of the Bible and philosophy. My aim will be explain the definition of conscience in the terms of theology and psychology, not only in the history but also nowadays. At the end of my paper I will attend to moral education of children and teenagers and to that related development of conscience. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Svědomí z hlediska teologie a psychologie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-09-17 | |
dc.description.department | HTF - Katedra religionistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 448 | |
dc.title.translated | Conception of the evil according to Plato, Plotinus and Saint Augustine | en_US |
dc.contributor.referee | Janošová, Pavlína | |
dc.identifier.aleph | 000826002 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra religionistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem této diplomové práce je svědomí z hlediska teologie a psychologie a jeho důsledky pro mravní výchovu dětí a mládeže. Nejprve se budu zabývat výkladem a charakteristikou pojmu svědomí a zmíním i pohled na svědomí v kontextu biblickém a filosofickém. Mým cílem bude vyložit pojem svědomí z hlediska teologického a psychologického, a to jak v období historickém, tak současném. Závěrem mé práce se budu věnovat morální výchově dětí a mládeže a s ní souvisejícímu vývoji svědomí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The subject matter of this diploma paper is conscience concerning theology and psychology and its consequences on the moral education of children and teenagers. Firstly, I will focus on an explication and characteristics of the definition of conscience and further I will deal with the conscience in the context of the Bible and philosophy. My aim will be explain the definition of conscience in the terms of theology and psychology, not only in the history but also nowadays. At the end of my paper I will attend to moral education of children and teenagers and to that related development of conscience. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra religionistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008260020106986 | |