dc.contributor.advisor | Linková, Marie | |
dc.creator | Růžičková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:21:59Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:21:59Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15303 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis covers a theme Evaluation in primary schools. The diploma paper consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the issue of school evaluation as a whole, gives an overview of its historical development and clarifies a conception of the school evaluation - its essence, functions, methods and forms; it indicates modernizing trends of the school evaluation, particularly a verbal evaluation. A survey is made by a method of asking pupils of the fourth grades in basic schools, their teachers and parents. The opinions of these participants of the survey are compared with one another. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce zpracovává téma Hodnocení na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o otázkách školního hodnocení celkově, přináší přehled o historickém vývoji školního hodnocení, ujasňuje pojem školního hodnocení - jeho podstatu, funkce, metody a formy, naznačuje modernizační trendy školního hodnocení, zvláště hodnocení slovní. Výzkum je realizován metodou dotazování žáků čtvrtých tříd základní školy, jejich učitelů a rodičů. Zjištěné názory těchto účastníků hodnocení jsou navzájem srovnávány. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Hodnocení na 1. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-15 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58421 | |
dc.title.translated | Evaluation in the primary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Kropáčková, Jana | |
dc.identifier.aleph | 000977861 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce zpracovává téma Hodnocení na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o otázkách školního hodnocení celkově, přináší přehled o historickém vývoji školního hodnocení, ujasňuje pojem školního hodnocení - jeho podstatu, funkce, metody a formy, naznačuje modernizační trendy školního hodnocení, zvláště hodnocení slovní. Výzkum je realizován metodou dotazování žáků čtvrtých tříd základní školy, jejich učitelů a rodičů. Zjištěné názory těchto účastníků hodnocení jsou navzájem srovnávány. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis covers a theme Evaluation in primary schools. The diploma paper consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the issue of school evaluation as a whole, gives an overview of its historical development and clarifies a conception of the school evaluation - its essence, functions, methods and forms; it indicates modernizing trends of the school evaluation, particularly a verbal evaluation. A survey is made by a method of asking pupils of the fourth grades in basic schools, their teachers and parents. The opinions of these participants of the survey are compared with one another. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009778610106986 | |