Diagnostika hudebnosti žáků různých typů základních škol
Music diagnostic in preparatory schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15319Identifikátory
SIS: 59563
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vachudová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
27. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato práce se zabývá výzkumem vazeb mezi hudebními schopnostmi a schopnostmi jazykovými a matematickými. Prvním bodem je obecně psychologická charakteristika schopností. Uvádíme teorie C. Spearmana, H. Gardnera, J. P. Guilforda či P. E. Vernona. Druhým bodem je psychologická charakteristika schopností a jejich vazba ke kategorii dovedností a zájmů. Dále schopnosti uvádíme do kontextu psychologie osobnosti; v této souvislosti se okrajově zmiňujeme o základních osobnostních dimenzích: struktuře a dynamice osobnosti. Blíže se věnujeme vazbě hudebních schopností a inteligence (obecné schopnosti). Prezentujeme množství zajímavých zahraničních výzkumů, které všechny potvrzují, že rozvoj hudebních schopností současně přispívá k rozvoji všeobecné inteligence dítěte.
Tato práce se zabývá výzkumem vazeb mezi hudebními schopnostmi a schopnostmi jazykovými a matematickými. Prvním bodem je obecně psychologická charakteristika schopností. Uvádíme teorie C. Spearmana, H. Gardnera, J. P. Guilforda či P. E. Vernona. Druhým bodem je psychologická charakteristika schopností a jejich vazba ke kategorii dovedností a zájmů. Dále schopnosti uvádíme do kontextu psychologie osobnosti; v této souvislosti se okrajově zmiňujeme o základních osobnostních dimenzích: struktuře a dynamice osobnosti. Blíže se věnujeme vazbě hudebních schopností a inteligence (obecné schopnosti). Prezentujeme množství zajímavých zahraničních výzkumů, které všechny potvrzují, že rozvoj hudebních schopností současně přispívá k rozvoji všeobecné inteligence dítěte.