dc.contributor.advisor | Váňová, Hana | |
dc.creator | Kuttlerová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:25:42Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:25:42Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15319 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá výzkumem vazeb mezi hudebními schopnostmi a schopnostmi jazykovými a matematickými. Prvním bodem je obecně psychologická charakteristika schopností. Uvádíme teorie C. Spearmana, H. Gardnera, J. P. Guilforda či P. E. Vernona. Druhým bodem je psychologická charakteristika schopností a jejich vazba ke kategorii dovedností a zájmů. Dále schopnosti uvádíme do kontextu psychologie osobnosti; v této souvislosti se okrajově zmiňujeme o základních osobnostních dimenzích: struktuře a dynamice osobnosti. Blíže se věnujeme vazbě hudebních schopností a inteligence (obecné schopnosti). Prezentujeme množství zajímavých zahraničních výzkumů, které všechny potvrzují, že rozvoj hudebních schopností současně přispívá k rozvoji všeobecné inteligence dítěte. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá výzkumem vazeb mezi hudebními schopnostmi a schopnostmi jazykovými a matematickými. Prvním bodem je obecně psychologická charakteristika schopností. Uvádíme teorie C. Spearmana, H. Gardnera, J. P. Guilforda či P. E. Vernona. Druhým bodem je psychologická charakteristika schopností a jejich vazba ke kategorii dovedností a zájmů. Dále schopnosti uvádíme do kontextu psychologie osobnosti; v této souvislosti se okrajově zmiňujeme o základních osobnostních dimenzích: struktuře a dynamice osobnosti. Blíže se věnujeme vazbě hudebních schopností a inteligence (obecné schopnosti). Prezentujeme množství zajímavých zahraničních výzkumů, které všechny potvrzují, že rozvoj hudebních schopností současně přispívá k rozvoji všeobecné inteligence dítěte. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Diagnostika hudebnosti žáků různých typů základních škol | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-27 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59563 | |
dc.title.translated | Music diagnostic in preparatory schools | en_US |
dc.contributor.referee | Vachudová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 001012277 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Music | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Music | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá výzkumem vazeb mezi hudebními schopnostmi a schopnostmi jazykovými a matematickými. Prvním bodem je obecně psychologická charakteristika schopností. Uvádíme teorie C. Spearmana, H. Gardnera, J. P. Guilforda či P. E. Vernona. Druhým bodem je psychologická charakteristika schopností a jejich vazba ke kategorii dovedností a zájmů. Dále schopnosti uvádíme do kontextu psychologie osobnosti; v této souvislosti se okrajově zmiňujeme o základních osobnostních dimenzích: struktuře a dynamice osobnosti. Blíže se věnujeme vazbě hudebních schopností a inteligence (obecné schopnosti). Prezentujeme množství zajímavých zahraničních výzkumů, které všechny potvrzují, že rozvoj hudebních schopností současně přispívá k rozvoji všeobecné inteligence dítěte. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Tato práce se zabývá výzkumem vazeb mezi hudebními schopnostmi a schopnostmi jazykovými a matematickými. Prvním bodem je obecně psychologická charakteristika schopností. Uvádíme teorie C. Spearmana, H. Gardnera, J. P. Guilforda či P. E. Vernona. Druhým bodem je psychologická charakteristika schopností a jejich vazba ke kategorii dovedností a zájmů. Dále schopnosti uvádíme do kontextu psychologie osobnosti; v této souvislosti se okrajově zmiňujeme o základních osobnostních dimenzích: struktuře a dynamice osobnosti. Blíže se věnujeme vazbě hudebních schopností a inteligence (obecné schopnosti). Prezentujeme množství zajímavých zahraničních výzkumů, které všechny potvrzují, že rozvoj hudebních schopností současně přispívá k rozvoji všeobecné inteligence dítěte. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010122770106986 | |