Specifika slovní zásoby reklam v závislosti na propagovaném produktu
Specifics of advertisement language depending on the promoted product
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15373Identifikátory
SIS: 58399
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janovec, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka a katedra české literatury
Datum obhajoby
13. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Ve své diplomové práci jsem se pokusila analyzovat variabilitu a specifika slovní zásoby reklamního diskurzu vybraných propagačních oblastí. Kritériem, podle kterého jsem texty třídila, tedy byl propagovaný produkt. Chtěla jsem zjistit, zda a v jakých oblastech se reklamní jazyk proměňuje, případně zůstává stejný, a pokusit se o interpretaci statistických výsledků. Předpokládala jsem, že rozdíly v textech budou existovat. Chtěla jsem však například zjistit, jakého slovního druhu se budou týkat nejvíc^ a která slova budou naopak společná všem skupinám textů. Domnívám se, že práce zkoumající reklamu se v českém prostředí zatím nepokusily její jazyk zkoumat na základě statistiky a že právě tento pohled může přinést nové poznatky.
Ve své diplomové práci jsem se pokusila analyzovat variabilitu a specifika slovní zásoby reklamního diskurzu vybraných propagačních oblastí. Kritériem, podle kterého jsem texty třídila, tedy byl propagovaný produkt. Chtěla jsem zjistit, zda a v jakých oblastech se reklamní jazyk proměňuje, případně zůstává stejný, a pokusit se o interpretaci statistických výsledků. Předpokládala jsem, že rozdíly v textech budou existovat. Chtěla jsem však například zjistit, jakého slovního druhu se budou týkat nejvíc^ a která slova budou naopak společná všem skupinám textů. Domnívám se, že práce zkoumající reklamu se v českém prostředí zatím nepokusily její jazyk zkoumat na základě statistiky a že právě tento pohled může přinést nové poznatky.