dc.contributor.advisor | Spilková, Vladimíra | |
dc.creator | Pospíšilová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:47:54Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:47:54Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15403 | |
dc.description.abstract | The thesis has both, theoretical and research character. It focuses on the problems of a contemporary Czech school pupil evaluation. It investigates the problems as well as the efforts aiming the pupil evaluation process improvement as a part of the educational process. The thesis also presents the findings of realized research, whose purpose is to map and evaluate the pupil evaluation process at two selected research primary schools. I suppose that this thesis, especially its research part, can be a foundation of further evaluation concept and process improvement for them. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Zabývá se problematikou hodnocení žáků v současných českých školách. Mapuje problémy, ale také snahy o zkvalitnění hodnocení žáků ve vzdělávacím procesu. V diplomové práci je rovněž prezentován realizovaný výzkum, jehož cílem je především zmapovat a posoudit realitu práce s hodnocením žáků na prvním stupni dvou vybraných základních škol. Předpokládám, že diplomová práce může být pro tyto školy podkladem pro zefektivnění koncepce i realizace hodnocení žáků. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Nové přístupy k hodnocení žáků na 1. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-15 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58395 | |
dc.title.translated | New approaches to the primary school pupil evaluation | en_US |
dc.contributor.referee | Linková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 000977176 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Zabývá se problematikou hodnocení žáků v současných českých školách. Mapuje problémy, ale také snahy o zkvalitnění hodnocení žáků ve vzdělávacím procesu. V diplomové práci je rovněž prezentován realizovaný výzkum, jehož cílem je především zmapovat a posoudit realitu práce s hodnocením žáků na prvním stupni dvou vybraných základních škol. Předpokládám, že diplomová práce může být pro tyto školy podkladem pro zefektivnění koncepce i realizace hodnocení žáků. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis has both, theoretical and research character. It focuses on the problems of a contemporary Czech school pupil evaluation. It investigates the problems as well as the efforts aiming the pupil evaluation process improvement as a part of the educational process. The thesis also presents the findings of realized research, whose purpose is to map and evaluate the pupil evaluation process at two selected research primary schools. I suppose that this thesis, especially its research part, can be a foundation of further evaluation concept and process improvement for them. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009771760106986 | |