Specifické rysy osobnosti nadaného dítěte. Jak se daří nadaným žákům v běžné škole?
Specific characteristics of gifted childs
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15405Identifikátory
SIS: 58350
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křivánek, Zdeněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
15. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tématem mé diplomové práce jsou specifické rysy osobnosti nadaného dítěte. Nadání se obvykle vyjadřuje mnoha schopnostmi, např. pohybovými, uměleckými, sociálními nebo intelektovými. Tato práce se zaměřuje především na rysy dětí, které vykazují mimořádné intelektuální vlohy nebo výkony. V teoretické části reflektuji nejnovější poznatky z oblasti nadání ve světě i u nás. Na základě studia odborných publikací a časopisů shrnuji výsledky zkoumání týkající se charakteristických rysů osobnosti nadaných. Znalost osobnostních rysů této populace je základem pro adekvátní, specifickou péči, která by měla rozvíjet a podporovat jejich potenciál.
Tématem mé diplomové práce jsou specifické rysy osobnosti nadaného dítěte. Nadání se obvykle vyjadřuje mnoha schopnostmi, např. pohybovými, uměleckými, sociálními nebo intelektovými. Tato práce se zaměřuje především na rysy dětí, které vykazují mimořádné intelektuální vlohy nebo výkony. V teoretické části reflektuji nejnovější poznatky z oblasti nadání ve světě i u nás. Na základě studia odborných publikací a časopisů shrnuji výsledky zkoumání týkající se charakteristických rysů osobnosti nadaných. Znalost osobnostních rysů této populace je základem pro adekvátní, specifickou péči, která by měla rozvíjet a podporovat jejich potenciál.