dc.contributor.advisor | Opravilová, Eva | |
dc.creator | Podpera, Milan | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T12:52:59Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T12:52:59Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15420 | |
dc.description.abstract | This graduation thesis analyses current situation in education of kindegartenrs in the Czech Republic. It compares separate types of techer's education with regard to kindergartener's balancing with contemporary legislative and curriculum framework of preschool education in the Czech Republic. descriptors: profession, profession standard, profession competence, types of teacher's education, kindergartener, preschool pedagogy, study programme. | en_US |
dc.description.abstract | Práce analyzuje současnou situaci ve vzdělávání učitelek mateřské školy v České republice. Porovnává jednotlivé typy učitelské přípravy s ohledem na jejich vyrovnání se s požadavky profese a současným legislativním a kurikulárním rámcem předškolní pedagogiky v České republice. klíčová slova: profese, profesní standard, profesní kompetence, typy učitelské přípravy, učitelka mateřské školy, předškolní pedagogika, studijní program. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Bílá místa v přípravě učitelek mateřských škol | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-16 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58404 | |
dc.title.translated | White Places in the Training of Kindergarteners | en_US |
dc.contributor.referee | Spilková, Vladimíra | |
dc.identifier.aleph | 000977056 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce analyzuje současnou situaci ve vzdělávání učitelek mateřské školy v České republice. Porovnává jednotlivé typy učitelské přípravy s ohledem na jejich vyrovnání se s požadavky profese a současným legislativním a kurikulárním rámcem předškolní pedagogiky v České republice. klíčová slova: profese, profesní standard, profesní kompetence, typy učitelské přípravy, učitelka mateřské školy, předškolní pedagogika, studijní program. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This graduation thesis analyses current situation in education of kindegartenrs in the Czech Republic. It compares separate types of techer's education with regard to kindergartener's balancing with contemporary legislative and curriculum framework of preschool education in the Czech Republic. descriptors: profession, profession standard, profession competence, types of teacher's education, kindergartener, preschool pedagogy, study programme. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009770560106986 | |