Zobrazit minimální záznam

Visual note-taking as one of the study strategies of Deaf students
dc.contributor.advisorHudáková, Andrea
dc.creatorHerianová, Dominika
dc.date.accessioned2022-04-12T08:05:14Z
dc.date.available2022-04-12T08:05:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/171966
dc.description.abstractPráce se zabývá využíváním strategie visual note-takingu u českých neslyšících vysokoškoláků, kteří v komunikaci face-to-face preferují český znakový jazyk. Koncepce práce vychází z perspektivy Deaf Gain a jejím cílem je popsat, jak vybraní studenti pracují se studijními strategiemi, konkrétně s vytvářením poznámek a nakládáním s nimi, a zda v této oblasti těží ze své dovednosti vizuálně strukturovat svět okolo sebe. Jádrem práce je výzkumná sonda, v níž bylo formou polostrukturovaných rozhovorů se sedmi respondenty mapováno, jaké používají formy vizuálního poznámkování (visual note-takingu), proč a v jakých situacích se k nim uchylují a jak si je osvojili. Klíčová slova Deaf Gain, neslyšící student, sketchnotes, studijní strategie, vizuální gramotnost, vizuální myšlení, vizuální poznámkování, vizuální strukturace světa, vizuální učení, vizuální vnímánícs_CZ
dc.description.abstract(in English) The paper deals with the use of visual note-taking strategy by Czech, deaf, university students who prefer Czech sign language in face-to-face communication. The design of the thesis is based on the Deaf Gain perspective and aims to describe how the selected students work with learning strategies, specifically with note taking and note making, and whether they benefit from their ability to visually structure the world around them in this area. The core of the thesis is a research probe in which semi-structured interviews with seven respondents mapped what forms of visual note-taking they use, why and in what situations they apply them and how they mastered them. Key words Deaf Gain, deaf student, sketch notes, study strategies, visual literacy, visual thinking, visual note-taking, visual structuring of the world, visual learning, visual perceptionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDeaf gain|Deaf student|sketch notes|study strategies|visual literacy|visual note-taking|visual world order|visual learning|visual perception|visual thinkingen_US
dc.subjectDeaf gain|neslyšící student|sketch notes|studijní strategie|vizuální gramotnost|vizuální myšlení|vizuální poznámkování|vizuální strukturace světa|vizuální učení|vizuální vnímánícs_CZ
dc.titleVisual note-taking jako jedna ze studijních strategií neslyšících studentůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-01-31
dc.description.departmentInstitut of Deaf Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId225768
dc.title.translatedVisual note-taking as one of the study strategies of Deaf studentsen_US
dc.contributor.refereeVaňková, Irena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.disciplineDeaf Studiesen_US
thesis.degree.programČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.degree.programDeaf Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institut of Deaf Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enDeaf Studiesen_US
uk.degree-program.csČeština v komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.degree-program.enDeaf Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá využíváním strategie visual note-takingu u českých neslyšících vysokoškoláků, kteří v komunikaci face-to-face preferují český znakový jazyk. Koncepce práce vychází z perspektivy Deaf Gain a jejím cílem je popsat, jak vybraní studenti pracují se studijními strategiemi, konkrétně s vytvářením poznámek a nakládáním s nimi, a zda v této oblasti těží ze své dovednosti vizuálně strukturovat svět okolo sebe. Jádrem práce je výzkumná sonda, v níž bylo formou polostrukturovaných rozhovorů se sedmi respondenty mapováno, jaké používají formy vizuálního poznámkování (visual note-takingu), proč a v jakých situacích se k nim uchylují a jak si je osvojili. Klíčová slova Deaf Gain, neslyšící student, sketchnotes, studijní strategie, vizuální gramotnost, vizuální myšlení, vizuální poznámkování, vizuální strukturace světa, vizuální učení, vizuální vnímánícs_CZ
uk.abstract.en(in English) The paper deals with the use of visual note-taking strategy by Czech, deaf, university students who prefer Czech sign language in face-to-face communication. The design of the thesis is based on the Deaf Gain perspective and aims to describe how the selected students work with learning strategies, specifically with note taking and note making, and whether they benefit from their ability to visually structure the world around them in this area. The core of the thesis is a research probe in which semi-structured interviews with seven respondents mapped what forms of visual note-taking they use, why and in what situations they apply them and how they mastered them. Key words Deaf Gain, deaf student, sketch notes, study strategies, visual literacy, visual thinking, visual note-taking, visual structuring of the world, visual learning, visual perceptionen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav jazyků a komunikace neslyšícíchcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV