Zobrazit minimální záznam

Analysis of german language textbooks from a standard pronunciation point of view
dc.contributor.advisorNečasová, Pavla
dc.creatorVolprechtová, Iva
dc.date.accessioned2017-04-12T12:14:02Z
dc.date.available2017-04-12T12:14:02Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17814
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem je v učebnicových souborech pro české začátečníky bez předchozí znalosti němčiny zpracována zvuková stránka cizího jazyka z hlediska osvojování standardní výslovnosti. Metodou výzkumu je obsahová analýza učebnicových souborů. V teoretické části se práce zabývá zvukovou stránkou jazyka z lingvistického pohledu, v metodicko-didaktické se zabývá vybranými činiteli cizojazyčné výuky a zásadami výuky ve vztahu k osvojování zvukové stránky cizího jazyka. V praktické části jsou analyzovány učebnicové soubory Delfin, Themen aktuell a Němčina pro jazykové školy dle 18 kritérií, na která navazují metodická doporučení pro analyzované soubory.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out how the spoken language is presented from the standard pronunciation point of view in german language textbooks designed for beginners without previous knowledge. The analysis of the language textbooks is the research method, and in the theoretical part, the thesis is engaged in spoken language from the linguistic part of view. The methodical-didactic section describes educational principles in relation to spoken languages. In the practical chapter there are analysed german language textbooks, such as, Delfin, Themen aktuell and Nemcina pro jazykove skoly according to dIe 18 criterions. The thesis contains recomrnendationons for analysed textbooks.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAnalýza učebnicových souborů z hlediska osvojování standardní výslovnosti německého jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-01
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId56501
dc.title.translatedAnalysis of german language textbooks from a standard pronunciation point of viewen_US
dc.contributor.refereeŠvermová, Dagmar
dc.identifier.aleph001139138
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Germanen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Germanen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem je v učebnicových souborech pro české začátečníky bez předchozí znalosti němčiny zpracována zvuková stránka cizího jazyka z hlediska osvojování standardní výslovnosti. Metodou výzkumu je obsahová analýza učebnicových souborů. V teoretické části se práce zabývá zvukovou stránkou jazyka z lingvistického pohledu, v metodicko-didaktické se zabývá vybranými činiteli cizojazyčné výuky a zásadami výuky ve vztahu k osvojování zvukové stránky cizího jazyka. V praktické části jsou analyzovány učebnicové soubory Delfin, Themen aktuell a Němčina pro jazykové školy dle 18 kritérií, na která navazují metodická doporučení pro analyzované soubory.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this study is to find out how the spoken language is presented from the standard pronunciation point of view in german language textbooks designed for beginners without previous knowledge. The analysis of the language textbooks is the research method, and in the theoretical part, the thesis is engaged in spoken language from the linguistic part of view. The methodical-didactic section describes educational principles in relation to spoken languages. In the practical chapter there are analysed german language textbooks, such as, Delfin, Themen aktuell and Nemcina pro jazykove skoly according to dIe 18 criterions. The thesis contains recomrnendationons for analysed textbooks.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011391380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV