Elektronický studijní text matematických metod využívaných fyzikou
Electronic Study Text on Mathematical Methods Used in Physics
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/181794/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/181794Identifikátory
SIS: 244257
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Kolář, Petr
Oponent práce
Ryston, Matěj
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství fyziky pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství matematiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky fyziky
Datum obhajoby
8. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
diferenciální počet|integrální počet|matematické metody ve fyzice|elektronická učebnice|hodnocení učebnicKlíčová slova (anglicky)
differential calculus|integral calculus|mathematical methods of physics|electronic textbook|textbook evaluationHlavním záměrem této diplomové práce je doplnění stávajících studij- ních textů k předmětům Úvod do matematických metod fyziky a Matematické me- tody ve fyzice o chybějící partie. Diplomová práce pojednává o parciální derivaci, nevlastním integrálu, souřadnicovém tvaru operátoru rotace, formalismu využí- vajícím Kroneckerův a Levi-Civitův symbol a také o tenzorech. Součástí práce je rovněž rešerše zdrojů na téma hodnocení učebnic. Na jejím základě pak proběhlo dotazníkové šetření mezi studenty učitelství fyziky. Popis přípravy tohoto šetření a jeho vyhodnocení je taktéž součástí diplomové práce. 1
The main intention of this diploma thesis is to supplement existing study texts for the subjects Introduction to Mathematical Methods of Physics and Mathematical Methods in Physics with the missing parts. The diploma thesis deals with the partial derivative, the improper integral, the coordinate form of the curl operator, the formalism using the Kronecker and Levi-Civit symbol, and tensors. The work also includes a search for sources on the topic of textbook evaluation. Based on it, a questionnaire survey was conducted among students of physics teaching. The description of the preparation of this survey and its evaluation is also part of the thesis. 1