Zobrazit minimální záznam

Rituals in Waldorf primary school
dc.contributor.advisorBartheldi, Layla
dc.creatorNesládková, Klára
dc.date.accessioned2023-07-24T23:37:00Z
dc.date.available2023-07-24T23:37:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/181893
dc.description.abstractThis bachelor's thesis explores the shame of rituals in a Waldorf primary school. The first part is devoted to the fundamental theoretical background for this work, namely Émile Durkheim's theory of ritual and the rites of passage of Arnold Van Gennep and Victor Turner. It then introduces concepts that are central to the study of ritual in the Waldorf primary school, which are community and communitas, secularization, alternative spirituality, New Age, and the concept of believing without belonging. The second part is devoted to a description of the methodology. It outlines the research questions, research methods, sources of the gift and reflects on the role of the researcher. The last analytical part of the paper describes and discusses the findings obtained through the analysis of the research semi-structured interviews and participant observation. It was found that rituals in a Waldorf primary school are an indispensable part of the whole Waldorf education. They create an environment in which the actors meet each other and share common values, ideas and strengthen collective feelings and interpersonal relationships through joint ritual activities. They also include rites of passage. The ritual itself is preceded by a long period of preparation, during which stories are told to explain the...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje studu rituálů na waldorfské základní škole. První část je věnována zásadním teoretickým východiskům pro tuto práci, tedy teorii rituálu Émile Durkheima a přechodovým rituálům Arnolda Van Gennepa a Victora Turnera. Dále jsou zde přiblíženy koncepty, které jsou pro studium rituálů na waldorfské základní škole klíčové, a kterými je komunita a communitas, sekularizace, alternativní spiritualita, New Age a koncept believing without belonging. Druhá část je věnována popisu metodologie. Přibližuje výzkumné otázky, metody výzkumu, zdroje dar a reflektuje roli výzkumníka. V poslední analytické části práce jsou popisována a diskutována zjištění, získaná analýzou výzkumných polostrukturovaných rozhovorů a zúčastněného pozorování. Bylo zjištěno, že rituály na waldorfské základní škole jsou nepostradatelnou součástí celého waldorfského vzdělání. Vytváří prostředí, v němž se aktéři navzájem potkávají a skrze společnou rituální činnost sdílí společné hodnoty, ideje a upevňují kolektivní pocity i mezilidské vztahy. Zahrnují také přechodové rituály. Samotnému rituálu předchází dlouhé období příprav, během nichž jsou vyprávěny příběhy, které rituál vysvětlují, usazují do širší rámce, vyrábí se doprovodné předměty nebo se učí tematické písně, aby byl umocněn celý význam rituálu....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectritualen_US
dc.subjectcommunityen_US
dc.subjectalternative spiritualityen_US
dc.subjectrituálcs_CZ
dc.subjectkomunitacs_CZ
dc.subjectalternativní spiritualitacs_CZ
dc.titleRituály na základní waldorfské školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-12
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId255631
dc.title.translatedRituals in Waldorf primary schoolen_US
dc.contributor.refereeWirthová, Jitka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie se specializací Sociální antropologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with specialisation in Social Anthropologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie se specializací Sociální antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with specialisation in Social Anthropologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se věnuje studu rituálů na waldorfské základní škole. První část je věnována zásadním teoretickým východiskům pro tuto práci, tedy teorii rituálu Émile Durkheima a přechodovým rituálům Arnolda Van Gennepa a Victora Turnera. Dále jsou zde přiblíženy koncepty, které jsou pro studium rituálů na waldorfské základní škole klíčové, a kterými je komunita a communitas, sekularizace, alternativní spiritualita, New Age a koncept believing without belonging. Druhá část je věnována popisu metodologie. Přibližuje výzkumné otázky, metody výzkumu, zdroje dar a reflektuje roli výzkumníka. V poslední analytické části práce jsou popisována a diskutována zjištění, získaná analýzou výzkumných polostrukturovaných rozhovorů a zúčastněného pozorování. Bylo zjištěno, že rituály na waldorfské základní škole jsou nepostradatelnou součástí celého waldorfského vzdělání. Vytváří prostředí, v němž se aktéři navzájem potkávají a skrze společnou rituální činnost sdílí společné hodnoty, ideje a upevňují kolektivní pocity i mezilidské vztahy. Zahrnují také přechodové rituály. Samotnému rituálu předchází dlouhé období příprav, během nichž jsou vyprávěny příběhy, které rituál vysvětlují, usazují do širší rámce, vyrábí se doprovodné předměty nebo se učí tematické písně, aby byl umocněn celý význam rituálu....cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis explores the shame of rituals in a Waldorf primary school. The first part is devoted to the fundamental theoretical background for this work, namely Émile Durkheim's theory of ritual and the rites of passage of Arnold Van Gennep and Victor Turner. It then introduces concepts that are central to the study of ritual in the Waldorf primary school, which are community and communitas, secularization, alternative spirituality, New Age, and the concept of believing without belonging. The second part is devoted to a description of the methodology. It outlines the research questions, research methods, sources of the gift and reflects on the role of the researcher. The last analytical part of the paper describes and discusses the findings obtained through the analysis of the research semi-structured interviews and participant observation. It was found that rituals in a Waldorf primary school are an indispensable part of the whole Waldorf education. They create an environment in which the actors meet each other and share common values, ideas and strengthen collective feelings and interpersonal relationships through joint ritual activities. They also include rites of passage. The ritual itself is preceded by a long period of preparation, during which stories are told to explain the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV