dc.contributor.advisor | Švelch, Jan | |
dc.creator | Veverka, Martin | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T23:26:30Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T23:26:30Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/182900 | |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the phenomenon of esports, i.e. professional computer gaming, after the coronavirus pandemic. The theoretical part is devoted to the industry as such, focusing on the development of global esports, offline tournaments and broadcasting platforms. The practical part uses mixed-methods research to explore in depth the Czech esport, its transformation during the pandemic and its state in 2023. | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zaměřuje na fenomén esportu, tedy profesionálního hraní počítačových her, po pandemii koronaviru. Teoretická část se věnuje odvětví jako takovému, zaměřuje se na vývoj globálního esportu, offline turnajů a vysílacích platforem. Praktická část pomocí smíšeného výzkumu zkoumá český esport podrobněji, jeho proměnu během pandemie a stav v roce 2023. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | esport | en_US |
dc.subject | esport in Czechia | en_US |
dc.subject | computer games | en_US |
dc.subject | gaming | en_US |
dc.subject | professional players | en_US |
dc.subject | Counter Strike:Global Offensive | en_US |
dc.subject | League of Legends | en_US |
dc.subject | esport | cs_CZ |
dc.subject | esport v Česku | cs_CZ |
dc.subject | počítačové hry | cs_CZ |
dc.subject | gaming | cs_CZ |
dc.subject | profesionální hráči | cs_CZ |
dc.subject | Counter Strike: GlobalOffensive | cs_CZ |
dc.subject | League of Legends | cs_CZ |
dc.title | Post-pandemická situace v českých esportových soutěžích | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-26 | |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 250951 | |
dc.title.translated | The post-pandemic situation in czech esport leagues | en_US |
dc.contributor.referee | Fousek Krobová, Tereza | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zaměřuje na fenomén esportu, tedy profesionálního hraní počítačových her, po pandemii koronaviru. Teoretická část se věnuje odvětví jako takovému, zaměřuje se na vývoj globálního esportu, offline turnajů a vysílacích platforem. Praktická část pomocí smíšeného výzkumu zkoumá český esport podrobněji, jeho proměnu během pandemie a stav v roce 2023. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on the phenomenon of esports, i.e. professional computer gaming, after the coronavirus pandemic. The theoretical part is devoted to the industry as such, focusing on the development of global esports, offline tournaments and broadcasting platforms. The practical part uses mixed-methods research to explore in depth the Czech esport, its transformation during the pandemic and its state in 2023. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | C | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |