Vliv umělé inteligence na vnímání kvality a důvěryhodnosti obsahu v digitální komunikaci
The influence of artificial intelligence on the perception of quality and trustworthiness of content in digital communication
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182953Identifikátory
SIS: 246931
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koblovský, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
27. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
umělá inteligence, generativní AI, digitální komunikace, AI a manipulace, tvorba multimediálního obsahuKlíčová slova (anglicky)
artificial intelligence, generative AI, digital communication, AI and manipulation, multimedia content creationTato diplomová práce se zaměřuje na vliv umělé inteligence (AI) na digitální komunikaci, vnímání obsahu a potenciální negativní důsledky spojené s generovaným obsahem. Práce také předkládá možnosti, které generativní umělá inteligence přináší v kontextu tvorby multimediálního obsahu. Zároveň se věnuje faktorům a zkreslením, které ovlivňují vnímání takto generovaného obsahu. Práce také analyzuje povědomí a schopnosti žáků základních a středních škol v oblasti generativní AI. Výsledky ukazují, že studenti mají povědomí o schopnostech generativní AI, ale mají potíže s rozpoznáním generovaného obsahu, což poukazuje na potenciální rizika spojená s manipulací a dezinformacemi.
This master's thesis focuses on the impact of artificial intelligence (AI) on digital communication, content perception, and potential negative consequences associated with generated content. The thesis also presents opportunities that generative artificial intelligence brings in the context of multimedia content creation. At the same time, it addresses factors and biases that influence the perception of such generated content. The thesis also analyzes the awareness and abilities of primary and secondary school students in the field of generative AI. The results show that students have an awareness of the capabilities of generative AI but struggle to recognize generated content, which points to potential risks associated with manipulation and disinformation.