Zobrazit minimální záznam

The influence of artificial intelligence on the perception of quality and trustworthiness of content in digital communication
dc.contributor.advisorSlavíček, Daniel
dc.creatorRichter, Martin
dc.date.accessioned2023-07-24T23:52:28Z
dc.date.available2023-07-24T23:52:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182953
dc.description.abstractThis master's thesis focuses on the impact of artificial intelligence (AI) on digital communication, content perception, and potential negative consequences associated with generated content. The thesis also presents opportunities that generative artificial intelligence brings in the context of multimedia content creation. At the same time, it addresses factors and biases that influence the perception of such generated content. The thesis also analyzes the awareness and abilities of primary and secondary school students in the field of generative AI. The results show that students have an awareness of the capabilities of generative AI but struggle to recognize generated content, which points to potential risks associated with manipulation and disinformation.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na vliv umělé inteligence (AI) na digitální komunikaci, vnímání obsahu a potenciální negativní důsledky spojené s generovaným obsahem. Práce také předkládá možnosti, které generativní umělá inteligence přináší v kontextu tvorby multimediálního obsahu. Zároveň se věnuje faktorům a zkreslením, které ovlivňují vnímání takto generovaného obsahu. Práce také analyzuje povědomí a schopnosti žáků základních a středních škol v oblasti generativní AI. Výsledky ukazují, že studenti mají povědomí o schopnostech generativní AI, ale mají potíže s rozpoznáním generovaného obsahu, což poukazuje na potenciální rizika spojená s manipulací a dezinformacemi.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.subjectgenerative AIen_US
dc.subjectdigital communicationen_US
dc.subjectAI and manipulationen_US
dc.subjectmultimedia content creationen_US
dc.subjectumělá inteligencecs_CZ
dc.subjectgenerativní AIcs_CZ
dc.subjectdigitální komunikacecs_CZ
dc.subjectAI a manipulacecs_CZ
dc.subjecttvorba multimediálního obsahucs_CZ
dc.titleVliv umělé inteligence na vnímání kvality a důvěryhodnosti obsahu v digitální komunikacics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-27
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId246931
dc.title.translatedThe influence of artificial intelligence on the perception of quality and trustworthiness of content in digital communicationen_US
dc.contributor.refereeKoblovský, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na vliv umělé inteligence (AI) na digitální komunikaci, vnímání obsahu a potenciální negativní důsledky spojené s generovaným obsahem. Práce také předkládá možnosti, které generativní umělá inteligence přináší v kontextu tvorby multimediálního obsahu. Zároveň se věnuje faktorům a zkreslením, které ovlivňují vnímání takto generovaného obsahu. Práce také analyzuje povědomí a schopnosti žáků základních a středních škol v oblasti generativní AI. Výsledky ukazují, že studenti mají povědomí o schopnostech generativní AI, ale mají potíže s rozpoznáním generovaného obsahu, což poukazuje na potenciální rizika spojená s manipulací a dezinformacemi.cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis focuses on the impact of artificial intelligence (AI) on digital communication, content perception, and potential negative consequences associated with generated content. The thesis also presents opportunities that generative artificial intelligence brings in the context of multimedia content creation. At the same time, it addresses factors and biases that influence the perception of such generated content. The thesis also analyzes the awareness and abilities of primary and secondary school students in the field of generative AI. The results show that students have an awareness of the capabilities of generative AI but struggle to recognize generated content, which points to potential risks associated with manipulation and disinformation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV