Vnímání učitelské autority žáky střední školy
Perception of teacher's authority by secondary school pupils
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183332Identifikátory
SIS: 255237
Kolekce
- Kvalifikační práce [23829]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasper, Tomáš
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
14. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
autorita|učitel|žák|střední škola|výchovaKlíčová slova (anglicky)
authority|teacher|pupil|secondary school|educationBakalářská práce je teoreticko-empirická. Teoretický obsah se zabývá tím, co je to vlastně autorita obecně a jak je na ni nahlíženo. Zaměřuje se i na učitele, jakou by měl mít osobnost, co je autorita učitele, typy autority. Výzkumná část je realizována pomocí dotazníkového šetření a zaměřuje se na to, jak žáci střední pedagogické školy nahlíží na autoritu učitele, co si představují pod tímto pojmem a jaké chování podle nich podporuje nebo naopak snižuje autoritu učitelů. Klíčová slova: autorita, učitel, žák, střední škola, výchova
Bachelor thesis is the theoretical-empirical. Theoretical content deals with what authority is in general and how it is viewed. It also focuses on teachers. What a personality should teachers have, what is the authority of the teacher and what types of authority we know. The research part is realized using a questionnaire survey. It focuses on how the pupils of the Secondary Education School view the authority of the teacher, what they imagine under this term and what behavior supports or reduces the authority of teachers. Key words: authority, teacher, pupil, secondary school, education