Zobrazit minimální záznam

Extractivism in the world of minecraft
dc.contributor.advisorKuřík, Bohuslav
dc.creatorKarvan, Daniel
dc.date.accessioned2023-11-06T21:56:28Z
dc.date.available2023-11-06T21:56:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183868
dc.description.abstractThis thesis is based on virtual ethnographic research, through which it explores the environment of the video game Minecraft, focusing on its environmental aspects. In particular, monster theory, but also theories of modernity, extractivism and environmental critiques of development are used to analyse the data collected through this virtual ethnography. The focus is on how male and female players relate to the virtual environment of the game, and how this relationship is influenced by the 'real' world, and in turn, how it feeds back into it. Thus, through the aforementioned theories and concepts, the thesis explores the environmental dimensions of players' and players' interactions with the Minecraft environment. Keywords Extractivism, Minecraft, virtual, ethnography, monsters, player, environment, modernityen_US
dc.description.abstractDiplomová práce je založená na virtuálním etnografickém výzkumu, pomocí kterého zkoumá prostředí videohry Minecraft, přičemž se zaměřuje na její environmentální roviny. Pro analýzu dat získaných touto virtuální etnografií je využito především teorie monster, ale také teorií modernity, extraktivismu a environmentálních kritik rozvoje. Důraz je přitom kladen na to, jakým způsobem se hráči a hráčky vztahují k virtuálnímu prostředí hry, a dále jakým způsobem je toto vztahování se ovlivněno "reálným" světem a jak jej naopak zpětně ovlivňuje. Práce tedy skrze zmíněné teorie a koncepty zkoumá environmentální rozměry interakcí hráčů a hráček s prostředím Minecraftu. Klíčová slova Extraktivismus, Minecraft, virtuální, etnografie, monstra, hráč, životní prostředí, modernitacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectMinecraftcs_CZ
dc.subjectdigitální etnografiecs_CZ
dc.subjectextraktivismuscs_CZ
dc.subjectMinecraften_US
dc.subjectdigital ethnographyen_US
dc.subjectextractivismen_US
dc.titleExtraktivismus ve světě Minecraftucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-04
dc.description.departmentProgram Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
dc.description.departmentProgramme Social and Cultural Ecologyen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId247511
dc.title.translatedExtractivism in the world of minecraften_US
dc.contributor.refereeHeřmanský, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.programSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.programSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Social and Cultural Ecologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.degree-program.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-program.enSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je založená na virtuálním etnografickém výzkumu, pomocí kterého zkoumá prostředí videohry Minecraft, přičemž se zaměřuje na její environmentální roviny. Pro analýzu dat získaných touto virtuální etnografií je využito především teorie monster, ale také teorií modernity, extraktivismu a environmentálních kritik rozvoje. Důraz je přitom kladen na to, jakým způsobem se hráči a hráčky vztahují k virtuálnímu prostředí hry, a dále jakým způsobem je toto vztahování se ovlivněno "reálným" světem a jak jej naopak zpětně ovlivňuje. Práce tedy skrze zmíněné teorie a koncepty zkoumá environmentální rozměry interakcí hráčů a hráček s prostředím Minecraftu. Klíčová slova Extraktivismus, Minecraft, virtuální, etnografie, monstra, hráč, životní prostředí, modernitacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is based on virtual ethnographic research, through which it explores the environment of the video game Minecraft, focusing on its environmental aspects. In particular, monster theory, but also theories of modernity, extractivism and environmental critiques of development are used to analyse the data collected through this virtual ethnography. The focus is on how male and female players relate to the virtual environment of the game, and how this relationship is influenced by the 'real' world, and in turn, how it feeds back into it. Thus, through the aforementioned theories and concepts, the thesis explores the environmental dimensions of players' and players' interactions with the Minecraft environment. Keywords Extractivism, Minecraft, virtual, ethnography, monsters, player, environment, modernityen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV