Analýza kultury mateřských škol - cesta ke zlepšení či změně organizační kultůry
Analysis of the Culture of Nursery Schools ?Way to Improvement or Change of Organizational Cu lture
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18778Identifikátory
SIS: 68795
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gabrielová, Šárka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
28. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou organizační kultury a analýzou současného stavu kultury mateřských škol. Vychází z poznatků, že znalost kultury školy má ve školství specifický význam pro svůj vliv na edukační proces, zejména v oblasti marketingu a managementu školy, a že je důležité tento proces neustále sledovat a analyzovat. Přináší základní poznatky o kultuře mateřských škol ve vybraných oblastech s následným stanovením závěrů z šetření, které mohou sloužit managementu mateřských škol jako doporučení k zamyšlení se nad samotnou podstatou kultury školy a následným vytvořením plánu pro zlepšení či změnu kultury školy.
The bachelor thesis is dealing with the problems of organizational culture and analysis of the actual state of the culture of nursery schools (also called kindergartens). It proceeds from the finding, that the knowledge of the culture of the school has a specific importance in the educational system for its influence upon the educational process, especially in the sphere of marketing and management of the school and that there is important to observe and analyze this process continuously. It brings the basic findings about the culture of nursery schools in selected spheres with the subsequent determination of the findings from the examination, which can serve as a recommendation for a management of nursery schools to think about the substance of the culture of the school itself and subsequent creation of a plan for improvement or change of the school-culture.