Zobrazit minimální záznam

Stereotyping of Africa by pupils of Prague grammar schools
dc.contributor.advisorHasman, Jiří
dc.creatorKofroňová, Jana
dc.date.accessioned2024-11-29T10:46:21Z
dc.date.available2024-11-29T10:46:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189944
dc.description.abstractStereotypizace Afriky v poslední době nerezonuje jen ve vědeckých kruzích, ale pomalu se dostává i do širšího povědomí veřejnosti. S růstem počtu obyvatel Afriky se bude postupně zvětšovat i význam kontinentu na poli globální scény. Je na čase si uvědomit, nakolik jsou naše představy ovlivněny zakořeněnými stereotypy, a poznat, jaká Afrika ve skutečnosti je. Tato práce se zaměřuje na stereotypizaci Afriky u žáků pražských gymnázií. V teoretické části diskutuje problematiku stereotypů a faktory, které míru stereotypního myšlení podmiňují. Specifická pozornost je věnována tématu stereotypizace Afriky s důrazem na rozdíly zažitých představ a reality. Práce si klade dvě hlavní výzkumné otázky: identifikovat nejčastější stereotypy o Africe a určit význam jejich podmiňujících faktorů. K tomu byla využita vlastní data z dotazníkového šetření mezi žáky, která byla doplněna o rozhovory s jejich učiteli. Pomocí kategorizace pojmů užívaných žáky v souvislosti s Afrikou byly identifikovány tři hlavní skupiny stereotypů: divoká příroda, chudá Afrika a primitivní a zaostalá Afrika. K popisu Afričanů žáci používali slova jako negramotný, chudý či negroidní. Na míře stereotypizace Afriky se podílely všechny zkoumané faktory: rodina, učitelé, přátelé, média i vlastní zkušenost, z nichž na základě získaných výsledků...cs_CZ
dc.description.abstractThe stereotyping of Africa has recently resonated not only in scientific circles, but is slowly making its way into the wider public consciousness. As Africa's population grows, the continent's importance on the global stage will gradually increase. It is time to realise how much our perceptions are influenced by entrenched stereotypes and to recognise what Africa is really like. This bachelor thesis focuses on the stereotyping of Africa by pupils in Prague grammar schools. In the theoretical part, it discusses the issue of stereotyping and factors that affect it. A specific attention is paid to the topic of stereotyping Africa, emphasizing the differences between experienced ideas about Africa and reality. The thesis has two research questions: to identify the most common stereotypes of Africa and to test the importance of their underlying factors. Through a combination of a survey within pupils and interviews with their teachers, the necessary data was collected. Using a categorisation of terms used by pupils in relation to Africa, three main groups of stereotypes were identified: wildlife, poor Africa, and primitive and underdeveloped Africa. To describe Africans, pupils used words such as illiterate, poor, or negroid. The research showed that all the factors studied contribute to the degree of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectAfricaen_US
dc.subjectstereotyping of Africaen_US
dc.subjectstereotypesen_US
dc.subjectperception of Africaen_US
dc.subjectgrammar school pupilsen_US
dc.subjectAfrikacs_CZ
dc.subjectstereotypizace Afrikycs_CZ
dc.subjectstereotypycs_CZ
dc.subjectvnímání Afrikycs_CZ
dc.subjectžáci gymnáziícs_CZ
dc.titleStereotypizace Afriky a její podmiňující faktory u žáků pražských gymnáziícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-31
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId239232
dc.title.translatedStereotyping of Africa by pupils of Prague grammar schoolsen_US
dc.contributor.refereeFrajer, Václav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography for Teacher Education - Mathematics for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineGeografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programGeography for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography for Teacher Education - Mathematics for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csGeografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enGeography for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStereotypizace Afriky v poslední době nerezonuje jen ve vědeckých kruzích, ale pomalu se dostává i do širšího povědomí veřejnosti. S růstem počtu obyvatel Afriky se bude postupně zvětšovat i význam kontinentu na poli globální scény. Je na čase si uvědomit, nakolik jsou naše představy ovlivněny zakořeněnými stereotypy, a poznat, jaká Afrika ve skutečnosti je. Tato práce se zaměřuje na stereotypizaci Afriky u žáků pražských gymnázií. V teoretické části diskutuje problematiku stereotypů a faktory, které míru stereotypního myšlení podmiňují. Specifická pozornost je věnována tématu stereotypizace Afriky s důrazem na rozdíly zažitých představ a reality. Práce si klade dvě hlavní výzkumné otázky: identifikovat nejčastější stereotypy o Africe a určit význam jejich podmiňujících faktorů. K tomu byla využita vlastní data z dotazníkového šetření mezi žáky, která byla doplněna o rozhovory s jejich učiteli. Pomocí kategorizace pojmů užívaných žáky v souvislosti s Afrikou byly identifikovány tři hlavní skupiny stereotypů: divoká příroda, chudá Afrika a primitivní a zaostalá Afrika. K popisu Afričanů žáci používali slova jako negramotný, chudý či negroidní. Na míře stereotypizace Afriky se podílely všechny zkoumané faktory: rodina, učitelé, přátelé, média i vlastní zkušenost, z nichž na základě získaných výsledků...cs_CZ
uk.abstract.enThe stereotyping of Africa has recently resonated not only in scientific circles, but is slowly making its way into the wider public consciousness. As Africa's population grows, the continent's importance on the global stage will gradually increase. It is time to realise how much our perceptions are influenced by entrenched stereotypes and to recognise what Africa is really like. This bachelor thesis focuses on the stereotyping of Africa by pupils in Prague grammar schools. In the theoretical part, it discusses the issue of stereotyping and factors that affect it. A specific attention is paid to the topic of stereotyping Africa, emphasizing the differences between experienced ideas about Africa and reality. The thesis has two research questions: to identify the most common stereotypes of Africa and to test the importance of their underlying factors. Through a combination of a survey within pupils and interviews with their teachers, the necessary data was collected. Using a categorisation of terms used by pupils in relation to Africa, three main groups of stereotypes were identified: wildlife, poor Africa, and primitive and underdeveloped Africa. To describe Africans, pupils used words such as illiterate, poor, or negroid. The research showed that all the factors studied contribute to the degree of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV