Françoise Dolto - osobnost francouzské pedagogiky 20. století
Francoise Dolto - a personality of 20th century French pedagogy
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/190534Identifikátory
SIS: 269939
Kolekce
- Kvalifikační práce [19345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ébert-Zeminová, Catherine
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
23. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Françoise Dolto, pedagogika, psychoanalýza, poruchy autistického spektra, výchovaKlíčová slova (anglicky)
Françoise Dolto, pedagogy, psychoanalysis, autism spectrum disorder, educationBakalářská práce pojednává o životě francouzské psychoanalytičky a pediatričky Françoise Dolto. Práce se zabývá jejím životem, vymezením podstatných momentů v jejím profesním vývoji. Shrnuje její teoretické myšlenky, které se týkají vzdělávání a výchovy dítěte, psychoanalýzy dítěte a také se dotýká jejího dopadu na současnou pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Françoise Dolto, pedagogika, psychoanalýza, poruchy autistického spektra, výchova
This thesis deals with the life of the French psychoanalyst and paediatrician Françoise Dolto. Thesis treats her personal life, defines the essential moments in her professional development. It summarises her theoretical ideas concerning child education and upbringing, child psychoanalysis and also touches on her impact on comtemporary educational practice. KEYWORDS Françoise Dolto, pedagogy, psychoanalysis, autism spectrum disorder, education