Zobrazit minimální záznam

Analysis of reading teaching methods and reading literacy development - learning to think not just to read
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorHnědkovská, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-29T09:55:13Z
dc.date.available2024-11-29T09:55:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190788
dc.description.abstractDiplomová práce je koncipována jako teoretická. Jejím hlavním tématem a cílem je analýza pojmu čtenářské gramotnosti, která je již několik let velmi živým tématem. Jde v ní zejména o zachycení činitelů, které ji ovlivňují a o analýzu metod nácviku primárního čtení a jejich možného vlivu na výsledky testování čtenářské gramotnosti. V této souvislosti se v práci rovněž tématizuje vývoj myšlení a jazyka, a to optikou sociolingvistiky. Dílčí cíl představuje reflexe smyslu mezinárodního testování, kdy jsou mezi sebou porovnávány skupiny žáků z historicky, kulturně, sociálně a ekonomicky odlišných prostředí. Práce chce podpořit důraz na čtenářství již od raného věku.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is written as a theoretical one. Its main topic and aim are the analysis of the concept of reading literacy, which has been a very lively topic for several years. It is mainly concerned with capturing the factors that influence it and with analysing the methods of primary reading practice and their possible influence on the results of literacy testing. In this context, the development of thought and language is also discussed through the lens of sociolinguistics. A sub-objective is a reflection on the meaning of international testing where groups of pupils from historically, culturally, socially, and economically different backgrounds are compared with each other. The work aims to promote an emphasis on reading from an early age.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectThinking|cognition|reading|reading literacy|critical literacy|methods of reading practice|primary readingen_US
dc.subjectMyšlení|kognice|čtení|čtenářská gramotnost|funkční gramotnost|metody nácviku čtení|primární čtenícs_CZ
dc.titleAnalýza metod učení čtení a rozvoj čtenářské gramotnosti aneb učíme se myslet, ne pouze čístcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId257198
dc.title.translatedAnalysis of reading teaching methods and reading literacy development - learning to think not just to readen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je koncipována jako teoretická. Jejím hlavním tématem a cílem je analýza pojmu čtenářské gramotnosti, která je již několik let velmi živým tématem. Jde v ní zejména o zachycení činitelů, které ji ovlivňují a o analýzu metod nácviku primárního čtení a jejich možného vlivu na výsledky testování čtenářské gramotnosti. V této souvislosti se v práci rovněž tématizuje vývoj myšlení a jazyka, a to optikou sociolingvistiky. Dílčí cíl představuje reflexe smyslu mezinárodního testování, kdy jsou mezi sebou porovnávány skupiny žáků z historicky, kulturně, sociálně a ekonomicky odlišných prostředí. Práce chce podpořit důraz na čtenářství již od raného věku.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is written as a theoretical one. Its main topic and aim are the analysis of the concept of reading literacy, which has been a very lively topic for several years. It is mainly concerned with capturing the factors that influence it and with analysing the methods of primary reading practice and their possible influence on the results of literacy testing. In this context, the development of thought and language is also discussed through the lens of sociolinguistics. A sub-objective is a reflection on the meaning of international testing where groups of pupils from historically, culturally, socially, and economically different backgrounds are compared with each other. The work aims to promote an emphasis on reading from an early age.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV