Zobrazit minimální záznam

Worksheets for a field trip to the periodic table of elements at the Faculty of Science, Charles University
dc.contributor.advisorTeplý, Pavel
dc.creatorKyzek, Tomáš
dc.date.accessioned2024-07-08T10:50:58Z
dc.date.available2024-07-08T10:50:58Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190903
dc.description.abstractThe thesis describes a relation of the periodic table of elements, field trips and worksheets to chemistry education. Specifically the thesis is focused on a field trip to an exposition The periodic table of elements at the Faculty of Science, Charles University. Theoretical part of the thesis analyses the history of the periodic table of elements, summary of curricular documents and textbooks for elementary schools and grammar schools, afterwards relation of an field trip to students' learning and lastly the meaning of worksheets and A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. The methodology covers gathering feedbacks, creating tasks, their goals and solution. The discussion about choosing and changings tasks compared to the original worksheet are described in the practical part of the thesis. Four versions of worksheets were created each containing 10 tasks. All versions of worksheets, a version for elementary schools with a lecturer, a version for secondary schools with a lecturer, a version for elementary schools without a lecturer, a version for secondary schools without a lecturer.en_US
dc.description.abstractPráce popisuje vztah periodické tabulky prvků, exkurze a pracovního listu k výuce chemie. Konkrétně se zaměřuje na exkurzi k expozici Periodická tabulka prvků na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Teoretická část rozebírá historii tvorby periodické tabulky prvků, shrnutí kurikulárních dokumentů a učebnic pro základní školy a gymnázia, následně význam exkurze ve vyučovacím procesu a v neposlední řadě význam pracovního listu a kognitivní cíle Revidované Bloomovy taxonomie. V praktické části je popsána metodika získávaní zpětné vazby, jednotlivé úlohy, jejich cíle a řešení a také je zde diskutován výběr úloh a změny oproti původním verzím pracovních listů. Byly vytvořeny 4 verze pracovního listu: verze pro základní školy pro exkurzi s lektorem, verze pro střední školy pro exkurzi s lektorem, verze pro základní školy pro exkurzi bez lektora a verze pro střední školy pro exkurzi bez lektora. Každý pracovní list, obsahuje 10 úloh.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectPTEen_US
dc.subjectfield tripen_US
dc.subjectworksheeten_US
dc.subjectPTPcs_CZ
dc.subjectexkurzecs_CZ
dc.subjectpracovní listcs_CZ
dc.titleTvorba pracovních listů k exkurzi u periodické tabulky prvků na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-13
dc.description.departmentDepartment of Chemistry Educationen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId245637
dc.title.translatedWorksheets for a field trip to the periodic table of elements at the Faculty of Science, Charles Universityen_US
dc.contributor.refereeMíka, Luděk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Chemistry for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Education of Chemistry for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Chemistry Educationen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Chemistry for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Mathematics for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Chemistry for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce popisuje vztah periodické tabulky prvků, exkurze a pracovního listu k výuce chemie. Konkrétně se zaměřuje na exkurzi k expozici Periodická tabulka prvků na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Teoretická část rozebírá historii tvorby periodické tabulky prvků, shrnutí kurikulárních dokumentů a učebnic pro základní školy a gymnázia, následně význam exkurze ve vyučovacím procesu a v neposlední řadě význam pracovního listu a kognitivní cíle Revidované Bloomovy taxonomie. V praktické části je popsána metodika získávaní zpětné vazby, jednotlivé úlohy, jejich cíle a řešení a také je zde diskutován výběr úloh a změny oproti původním verzím pracovních listů. Byly vytvořeny 4 verze pracovního listu: verze pro základní školy pro exkurzi s lektorem, verze pro střední školy pro exkurzi s lektorem, verze pro základní školy pro exkurzi bez lektora a verze pro střední školy pro exkurzi bez lektora. Každý pracovní list, obsahuje 10 úloh.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis describes a relation of the periodic table of elements, field trips and worksheets to chemistry education. Specifically the thesis is focused on a field trip to an exposition The periodic table of elements at the Faculty of Science, Charles University. Theoretical part of the thesis analyses the history of the periodic table of elements, summary of curricular documents and textbooks for elementary schools and grammar schools, afterwards relation of an field trip to students' learning and lastly the meaning of worksheets and A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. The methodology covers gathering feedbacks, creating tasks, their goals and solution. The discussion about choosing and changings tasks compared to the original worksheet are described in the practical part of the thesis. Four versions of worksheets were created each containing 10 tasks. All versions of worksheets, a version for elementary schools with a lecturer, a version for secondary schools with a lecturer, a version for elementary schools without a lecturer, a version for secondary schools without a lecturer.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV