Využití dramatické výchovy při výuce na ZŠ
Utilization of Dramatic Education in Lessons at Basic Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19128Identifikátory
SIS: 68876
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Daniela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - rodinná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
13. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce podává vhled do historie, teorie i současné praxe dramatické výchovy. Její první část je zaměřena na základní metodické principy, hodnoty, cíle a postupy tvořivé dramatiky. Rozebírá oblast osobnostně - sociálního rozvoje i oblast dramatických her a umění a uvádí obsáhlý seznam metod, technik a strategií vedení, které mají učitelé při výuce dramatické výchovy dispozici. Konkrétní aplikací metod a technik v praxi se zabývá druhá část diplomové práce. Seznamuje se způsobem výuky dramatické výchovy na druhém stupni čtyř pražských základních škol.
The dissertation gives an insight about history, theory and contemporary practice of dramatic education. Part one focuses on basic methodical principles, values, aims and processes in creative dramatics. It analyses both the realms of personal-social development and of dramatic games and arts and it offers a comprehensive list of methods, techniques and strategies of guidance that dramatic education teachers have at their disposal. Part two deals with particular applications of methods and techniques into practice. It shows how dramatic education is taught at four primary schools in Prague.