Využití service designu jako nástroje firmy pro úspěch na přeplněném trhu
Using service design as a company's tool for success in a saturated marketplace
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191300Identifiers
Study Information System: 263759
Collections
- Kvalifikační práce [18158]
Author
Advisor
Referee
Vranka, Marek
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies:Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 6. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Service design, Design thinking, saturovaný trh, tržní diferenciace, konkurenceschopnost, zákaznická zkušenost, marketingová strategieKeywords (English)
Service design, Design thinking, saturated market, market differentiation, competitiveness, customer experience, marketing strategyTato bakalářská práce se zabývá využitím service designu jako klíčového nástroje pro zlepšení konkurenceschopnosti firem na přesycených trzích. Práce zkoumá, jak integrace service designu s marketingovými a komunikačními strategiemi může vylepšit vztahy se zákazníky a posílit zkušenosti. Na základě případové studie firmy Alfa s.r.o. práce demonstruje, jak mohou být principy service designu efektivně aplikovány k inovaci služeb. Práce využívá kvantitativního a kvalitativního výzkumu zákaznických preferencí k identifikaci faktorů, které ovlivňují úspěšnou implementaci service designu. Výsledky práce naznačují, že systematické začleňování service designu do podnikové strategie může vést k trvale udržitelnému růstu a zlepšení pozice na trhu.
This bachelor thesis deals with the use of service design as a key tool for improving competitiveness of firms in oversaturated markets. The thesis explores how the integration of service design with marketing and communication strategies can improve customer relationships and enhance the experience. Based on a case study of Alfa Ltd, the thesis demonstrates how service design principles can be effectively applied to service innovation. The thesis uses quantitative and qualitative research on customer preferences to identify key factors that influence the successful implementation of service design. The results suggest that systematically integrating service design into corporate strategy can lead to sustainable growth and improved market positioning.