Marketingová komunikace a využití influencer marketingu u hydratačních nápojů PRIME
Marketing communications and the use of influencer marketing of PRIME, hydration drinks
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191335Identifikátory
SIS: 263948
Kolekce
- Kvalifikační práce [18147]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Shavit, Anna
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Influencer, PRIME, marketingová komunikace, nápoj, sport, sponzoring, sportovec, spolupráce, sociální sítě, influencer marketingKlíčová slova (anglicky)
Influencer, PRIME, marketing communication, drink, sport, sponsoring, athlete, collaboration, social media, influencer marketingInfluencer marketing je v dnešní době velmi rozšířeným a mocným nástrojem používaným zejména na sociálních sítích pro realizaci marketingových strategií. Tato práce rozebírá využití influencer marketingu ve spojitosti s nápoji značky PRIME založenou právě dvěma influencery. Součástí práce je popis ostatních aktivit marketingové komunikace této značky s důrazem na sportovní sponzoring a spolupráce se sportovci. Byla provedena analýza konkurence této značky ve Spojených státech a byly předloženy důvody, proč se značka rozhodla cílit především na Evropské sportovní kluby. Cílem práce bylo představit úspěch, jaký značka za svou krátkou existenci na trhu v zahraničí získala a porovnat ji s obecným vnímáním na českém trhu. Pomocí anonymního kvantitativního online dotazníkového šetření provedeného na 100 respondentech byl zkoumán efekt influencer marketingu a ostatních komunikačních nástrojů této značky na české spotřebitele, povědomí o zakladatelích značky a vnímání nabízených produktů. Výsledkem bylo zjištění, že český trh je seznámen s oběma zakladateli značky a influencer marketing působí na 66 % všech dotazovaných, nicméně ostatní komunikační nástroje této značky na české spotřebitele požadovaný efekt nemají. Dále bylo zjištěno, že produkty této značky nemají u českých spotřebitelů velký úspěch,...
Influencer marketing is nowadays a very widespread and powerful tool used especially on social networks to implement marketing strategies. This paper discusses the use of influencer marketing in connection with the PRIME brand of beverages based on just two influencers. The thesis includes a description of the other marketing communication activities of this brand with an emphasis on sports sponsorship and collaboration with athletes. An analysis of the brand's competition in the United States has been conducted and reasons have been given for the brand's decision to target European sports clubs in particular. The aim of the thesis was to present the success the brand has gained in its short existence in the foreign market and to compare it with the general perception in the Czech market. The effect of influencer marketing and other communication tools of the brand on the Czech consumers, the awareness of the brand founders and the perception of the products offered were investigated using an anonymous quantitative online questionnaire survey conducted on 100 respondents. As a result, it was found that the Czech market is familiar with both brand founders and influencer marketing has an effect on 66% of all respondents, however, other communication tools of the brand do not have the desired effect...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vliv influencerů na své publikum se zaměřením na generaci 30+
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMachová, Kateřina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Datum obhajoby: 4. 2. 2022This diploma thesis deals with the impact of influencers on their users among the age group of 30-89 years old, describes the field of influencing and its associated areas. It explains the engagement of these influential ... -
Vizuální analýza reklamních kampaní v rámci influencer marketingu na Instagramu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMatějková, Agáta (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2022)Datum obhajoby: 9. 2. 2022 -
Právní aspekty spolupráce influencerů se zadavateli reklamy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHavránková, Anna (Univerzita Karlova, Právnická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 23. 9. 2022Legal aspects of cooperation of influencers with advertisers Abstract The diploma thesis deals with the legal aspects of cooperation of influencers with advertisers. These entrepreneurs connect with influencers who are ...