Kritéria a způsoby hodnocení ve výuce slohu
Criteria and ways of evaluation in teachnig stalistics
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19137Identifikátory
SIS: 67634
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chejnová, Pavla
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka a katedra české literatury
Datum obhajoby
15. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá tématem hodnocení, jeho specifičností v hodinách slohové výchovy. Zaměřuje se na psané projevy žáků, zkoumá způsoby a kritéria hodnocení kontrolních slohových prací. Vychází z analýzy opravených slohových prací žáků a z dotazníkového šetření. Vyhodnocuje v praxi využívané způsoby hodnocení, navrhuje možný systém označování chyb, vhodné kriteriální hodnocení, uvádí seznam možných kritérií. Navrhuje některé možné způsoby, jak naučit pracovat žáky s kritérii hodnocení a s vlastní chybou.
Diplomová práce se zabývá tématem hodnocení, jeho specificností v hodinách slohové výchovy. Zameruje se na psané projevy žáku, zkoumá zpusoby a kritéria hodnocení kontrolních slohových prací. Vychází z analýzy opravených slohových prací žáku a z dotazníkového šetrení. Vyhodnocuje v praxi využívané zpusoby hodnocení, navrhuje možný systém oznacování chyb, vhodné kriteriální hodnocení, uvádí seznam možných kritérií. Navrhuje nekteré možné zpusoby, jak naucit pracovat žáky s kritérii hodnocení a s vlastní chybou.