Využití dětského filmu ve výuce k hodnotám
Using childrenś films to teach values
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19147Identifikátory
SIS: 68303
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křivánek, Zdeněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
13. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své diplomové práci se zabývám využitím dětského filmu ve výuce hodnotám na primární škole. Seznamuji čtenáře s různými typy hodnot, jejich způsoby vytváření a možnými způsoby výuky nim, především využitím různých podob dětského filmu. Empirická část si stanovuje cíl na základě několika výzkumných metod, které byly použity na Základní škole Vallhovskolan ve Švédsku. Výzkum hledá odpověd na otázku, jak probíhá na této škole výuka hodnotám, a to analýzou švédských kurikulárních dokumentů, případovou studií základní školy a experimentem tvorby animovaného filmu dětmi s doporučeními pro českou vzdělávací politiku.
In my diploma thesis I am dealing with using children's films to teach values in the primary education. I inform the readers about different kinds of values and the ways of creating them and possible methods to teach them with focus on using various kinds of children's films. Empirical method sets the goal by using some research methods in the Primary school Vallhovskolan in Sweden. The research is seeking to answer the question, how is teaching to values practiced in that school by analyzing Swedish curricular documents, case study and conducting an experiment creating animated film with childr