Projekty ve vyučování matematice na střední odborné škole
Projects in mathematics education in secondary vocational schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19167Identifikátory
SIS: 68394
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Jarmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
26. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce je rozdělena do tří částí. V první části je popsán původ a vývoj projektové metody a její základní znaky. Dále je zde uveden obsah Rámcového vzdělávacího programu pro střední odborné vzdělávání se zaměřením na netechnické obory cestovní ruch a ekonomika. Hlavní část práce obsahuje návrh, popis průběhu a hodnocení výsledků matematického projektu pro střední odbornou školu. Navržený projekt je krátkodobý a týká se tématu nerovnice. Na základě výsledků realizovaného projektuje v třetí části práce popsáno využití projektové výuky v matematice na daném typu středních odborných škol. V závěru uvádím návrh dvou projektů, využitelných při výuce matematiky na těchto školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Projekt, matematika, střední odborná škola
TITLE: Projects in mathematics education in secondary vocational schools ABSTRACT: The diploma work is divided into three parts. The first part describes the history and development of the project method and its characteristic features. Further, there is mentioned the content of the Framework Educational Programme for secondary vocational education with regard to tourism and economics. The main part of the work contains description of preparation, process and results of a mathematical project. This project was designed for a concrete school and class to introduce inequalities. On the basis of the results of the realized project, the third part of the work shows possible use of projects in mathematics in the particular types of secondary schools. Finally, there is a concept of two projects that could be used in mathematics lessons in these schools. KEY WORDS: Project, mathematics, secondary vocational school