Interactive pandemic simulation to encourage critical thinking
Interactive pandemic simulation to encourage critical thinking
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192077Identifikátory
SIS: 269369
Kolekce
- Kvalifikační práce [11214]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klímek, Jakub
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika se specializací Programování a vývoj software
Katedra / ústav / klinika
Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů
Datum obhajoby
28. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
simulation|data visualizationKlíčová slova (anglicky)
simulation|data visualizationSložitost simulací pandemií způsobuje, že jsou pro veřejnost často nejasné a obtížné k pochopení. Přestože je kritické uvažování nezbytné pro správné pochopení výsledků těchto simulací, současné metody v tomto ohledu selhá- vají. Důsledkem toho lidé simulacím často nedůvěřují, nechápou je, a neví, co si z nich ve skutečnosti odnést. Tato práce si klade za cíl navrhnout interak- tivní simulaci pandemie, která podporuje kritické uvažování, a implementovat její prototyp. Skrz ní pak můžeme ukázat, jak by se mohly budoucí modely simulací stát společensky přínosnějšími.
The complexity of pandemic simulations often makes them opaque and difficult to understand for the general public. Critical thinking is essential for understanding the results of these simulations, but the current methods are lacking in this regard. They commonly leave people skeptical and un- able to comprehend the implications of the simulations. This thesis aims to design an interactive pandemic simulation that encourages critical thinking and implement a prototype of it. Through this simulation design, we can illustrate how future models can be made more socially beneficial and how they can be used to educate the public.