Artificial Intelligence for the board game Sagrada
Umělá inteligence pro deskovou hru Sagrada
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193088Identifikátory
SIS: 256822
Kolekce
- Kvalifikační práce [11326]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černý, Vojtěch
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika se specializací Programování a vývoj software
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
6. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
umělá inteligence|desková hra|heuristikaKlíčová slova (anglicky)
artificial intelligence|board game|heuristicsAplikace umělé inteligence na deskové hry se v posledních letech rozšířila, což bylo inspirováno úspěchy ve šachu a Go. Tato práce představuje podrobný průzkum technik umělé inteligence v implementaci deskové hry Sagrada. Sagrada představuje pro hráče řízené umělou inteligencí výzvy kvůli složitosti hry, vysokému větvení a přítomnosti skry- tých a stochastických informací ve hře. Hlavním zaměřením práce je implementace a srovnání výkonu algoritmů minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS) a algoritmů za- ložených na pravidlech.
The application of artificial intelligence to board games has become widespread in recent years inspired by achievements in chess and Go. This thesis presents a detailed exploration of artificial intelligence techniques in an implementation of the board game Sagrada. Sagrada presents challenges for artificial intelligence agents due to the com- plexity of the game, the high branching factor and the presence of hidden and stochastic information in the game. The primary focus of the thesis is on implementing and com- paring the performance of minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS), and rules-based algorithms.