dc.contributor.advisor | Dingle, Adam | |
dc.creator | Vermes, Ákos | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T19:13:35Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T19:13:35Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193088 | |
dc.description.abstract | Aplikace umělé inteligence na deskové hry se v posledních letech rozšířila, což bylo inspirováno úspěchy ve šachu a Go. Tato práce představuje podrobný průzkum technik umělé inteligence v implementaci deskové hry Sagrada. Sagrada představuje pro hráče řízené umělou inteligencí výzvy kvůli složitosti hry, vysokému větvení a přítomnosti skry- tých a stochastických informací ve hře. Hlavním zaměřením práce je implementace a srovnání výkonu algoritmů minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS) a algoritmů za- ložených na pravidlech. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The application of artificial intelligence to board games has become widespread in recent years inspired by achievements in chess and Go. This thesis presents a detailed exploration of artificial intelligence techniques in an implementation of the board game Sagrada. Sagrada presents challenges for artificial intelligence agents due to the com- plexity of the game, the high branching factor and the presence of hidden and stochastic information in the game. The primary focus of the thesis is on implementing and com- paring the performance of minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS), and rules-based algorithms. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | artificial intelligence|board game|heuristics | en_US |
dc.subject | umělá inteligence|desková hra|heuristika | cs_CZ |
dc.title | Artificial Intelligence for the board game Sagrada | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-06 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 256822 | |
dc.title.translated | Umělá inteligence pro deskovou hru Sagrada | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Černý, Vojtěch | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science with specialisation in Programming and Software Development | en_US |
thesis.degree.discipline | Informatika se specializací Programování a vývoj software | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika se specializací Programování a vývoj software | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science with specialisation in Programming and Software Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Aplikace umělé inteligence na deskové hry se v posledních letech rozšířila, což bylo inspirováno úspěchy ve šachu a Go. Tato práce představuje podrobný průzkum technik umělé inteligence v implementaci deskové hry Sagrada. Sagrada představuje pro hráče řízené umělou inteligencí výzvy kvůli složitosti hry, vysokému větvení a přítomnosti skry- tých a stochastických informací ve hře. Hlavním zaměřením práce je implementace a srovnání výkonu algoritmů minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS) a algoritmů za- ložených na pravidlech. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The application of artificial intelligence to board games has become widespread in recent years inspired by achievements in chess and Go. This thesis presents a detailed exploration of artificial intelligence techniques in an implementation of the board game Sagrada. Sagrada presents challenges for artificial intelligence agents due to the com- plexity of the game, the high branching factor and the presence of hidden and stochastic information in the game. The primary focus of the thesis is on implementing and com- paring the performance of minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS), and rules-based algorithms. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |