Zobrazit minimální záznam

Umělá inteligence pro deskovou hru Sagrada
dc.contributor.advisorDingle, Adam
dc.creatorVermes, Ákos
dc.date.accessioned2024-11-28T19:13:35Z
dc.date.available2024-11-28T19:13:35Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193088
dc.description.abstractAplikace umělé inteligence na deskové hry se v posledních letech rozšířila, což bylo inspirováno úspěchy ve šachu a Go. Tato práce představuje podrobný průzkum technik umělé inteligence v implementaci deskové hry Sagrada. Sagrada představuje pro hráče řízené umělou inteligencí výzvy kvůli složitosti hry, vysokému větvení a přítomnosti skry- tých a stochastických informací ve hře. Hlavním zaměřením práce je implementace a srovnání výkonu algoritmů minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS) a algoritmů za- ložených na pravidlech.cs_CZ
dc.description.abstractThe application of artificial intelligence to board games has become widespread in recent years inspired by achievements in chess and Go. This thesis presents a detailed exploration of artificial intelligence techniques in an implementation of the board game Sagrada. Sagrada presents challenges for artificial intelligence agents due to the com- plexity of the game, the high branching factor and the presence of hidden and stochastic information in the game. The primary focus of the thesis is on implementing and com- paring the performance of minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS), and rules-based algorithms.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectartificial intelligence|board game|heuristicsen_US
dc.subjectumělá inteligence|desková hra|heuristikacs_CZ
dc.titleArtificial Intelligence for the board game Sagradaen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId256822
dc.title.translatedUmělá inteligence pro deskovou hru Sagradacs_CZ
dc.contributor.refereeČerný, Vojtěch
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Programming and Software Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Programování a vývoj softwarecs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Programování a vývoj softwarecs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Programming and Software Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAplikace umělé inteligence na deskové hry se v posledních letech rozšířila, což bylo inspirováno úspěchy ve šachu a Go. Tato práce představuje podrobný průzkum technik umělé inteligence v implementaci deskové hry Sagrada. Sagrada představuje pro hráče řízené umělou inteligencí výzvy kvůli složitosti hry, vysokému větvení a přítomnosti skry- tých a stochastických informací ve hře. Hlavním zaměřením práce je implementace a srovnání výkonu algoritmů minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS) a algoritmů za- ložených na pravidlech.cs_CZ
uk.abstract.enThe application of artificial intelligence to board games has become widespread in recent years inspired by achievements in chess and Go. This thesis presents a detailed exploration of artificial intelligence techniques in an implementation of the board game Sagrada. Sagrada presents challenges for artificial intelligence agents due to the com- plexity of the game, the high branching factor and the presence of hidden and stochastic information in the game. The primary focus of the thesis is on implementing and com- paring the performance of minimax, Monte Carlo Tree Search (MCTS), and rules-based algorithms.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV