Zobrazit minimální záznam

Dopady mnemotechniky klíčových slov a mapovacích technik na výuku slovní zásoby L2 a udržení žáků 6. tříd v rámci skupinového učení
dc.contributor.advisorWildová, Radka
dc.creatorKeysan, Flora
dc.date.accessioned2024-11-29T00:02:21Z
dc.date.available2024-11-29T00:02:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193385
dc.description.abstractK učení nových slov je pro studenty klíčové efektivní používání strategií pro učení slovní zásoby. Výuka slovní zásoby a její rozvoj by měly začít již na úrovni předškolního vzdělávání a pokračovat po celou dobu školní docházky. Tato studie zkoumá dopady mnemotechniky klíčového slova a technik mapování na učení slovní zásoby v cizím jazyce (porozumění a produkce) a na její udržení u 120 iránských studentek v 6. ročníku anglického jazyka jako cizího jazyka v rámci skupinového učení. Studie využila pre-test (standardizovaný anglický rozřazovací test) k zajištění homogenity a pre-test znalosti slov k určení cílových slov. Účastnice byly rozděleny do tří experimentálních skupin včetně skupiny s metodou klíčového slova, pojmového mapování a myšlenkových map, a jedné kontrolní skupiny. Během 16 výukových sezení se každá experimentální skupina učila cílová slova s použitím náhodně přiřazených technik, zatímco s kontrolní skupinou se nijak speciálně nepracovalo. Po výukových sezeních byly provedeny tři následné testy k vyhodnocení porozumění, produkce a udržení slovní zásoby u studentů. Studie používala k analýze výsledků tři samostatné jednocestné postupy ANOVA.Výsledky odhalily statisticky významné rozdíly mezi skupinami v porozumění, produkci a udržení slovní zásoby. Technika myšlenkových map se ukázala...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKeyword Methoden_US
dc.subjectConcept Mappingen_US
dc.subjectMind Mappingen_US
dc.subjectMnemonic Techniqueen_US
dc.subjectMapping Techniquesen_US
dc.subjectMetoda Klíčového Slovacs_CZ
dc.subjectPojmové Mapovánícs_CZ
dc.subjectMyšlenkové Mapycs_CZ
dc.subjectMnemotechnikacs_CZ
dc.subjectTechniky Mapovánícs_CZ
dc.titleThe Impacts of Keyword Mnemonic and MappingTechniques on L2 Vocabulary Learning and Retentionof 6th Graders within a Group Learning Frameworken_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId228272
dc.title.translatedDopady mnemotechniky klíčových slov a mapovacích technik na výuku slovní zásoby L2 a udržení žáků 6. tříd v rámci skupinového učenícs_CZ
dc.contributor.refereeRahmani, Ramin
dc.contributor.refereeDvořák, Petr
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplineEducationcs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programEducationcs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEducationcs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csEducationcs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csK učení nových slov je pro studenty klíčové efektivní používání strategií pro učení slovní zásoby. Výuka slovní zásoby a její rozvoj by měly začít již na úrovni předškolního vzdělávání a pokračovat po celou dobu školní docházky. Tato studie zkoumá dopady mnemotechniky klíčového slova a technik mapování na učení slovní zásoby v cizím jazyce (porozumění a produkce) a na její udržení u 120 iránských studentek v 6. ročníku anglického jazyka jako cizího jazyka v rámci skupinového učení. Studie využila pre-test (standardizovaný anglický rozřazovací test) k zajištění homogenity a pre-test znalosti slov k určení cílových slov. Účastnice byly rozděleny do tří experimentálních skupin včetně skupiny s metodou klíčového slova, pojmového mapování a myšlenkových map, a jedné kontrolní skupiny. Během 16 výukových sezení se každá experimentální skupina učila cílová slova s použitím náhodně přiřazených technik, zatímco s kontrolní skupinou se nijak speciálně nepracovalo. Po výukových sezeních byly provedeny tři následné testy k vyhodnocení porozumění, produkce a udržení slovní zásoby u studentů. Studie používala k analýze výsledků tři samostatné jednocestné postupy ANOVA.Výsledky odhalily statisticky významné rozdíly mezi skupinami v porozumění, produkci a udržení slovní zásoby. Technika myšlenkových map se ukázala...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV