dc.contributor.advisor | Wildová, Radka | |
dc.creator | Keysan, Flora | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T00:02:21Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T00:02:21Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193385 | |
dc.description.abstract | K učení nových slov je pro studenty klíčové efektivní používání strategií pro učení slovní zásoby. Výuka slovní zásoby a její rozvoj by měly začít již na úrovni předškolního vzdělávání a pokračovat po celou dobu školní docházky. Tato studie zkoumá dopady mnemotechniky klíčového slova a technik mapování na učení slovní zásoby v cizím jazyce (porozumění a produkce) a na její udržení u 120 iránských studentek v 6. ročníku anglického jazyka jako cizího jazyka v rámci skupinového učení. Studie využila pre-test (standardizovaný anglický rozřazovací test) k zajištění homogenity a pre-test znalosti slov k určení cílových slov. Účastnice byly rozděleny do tří experimentálních skupin včetně skupiny s metodou klíčového slova, pojmového mapování a myšlenkových map, a jedné kontrolní skupiny. Během 16 výukových sezení se každá experimentální skupina učila cílová slova s použitím náhodně přiřazených technik, zatímco s kontrolní skupinou se nijak speciálně nepracovalo. Po výukových sezeních byly provedeny tři následné testy k vyhodnocení porozumění, produkce a udržení slovní zásoby u studentů. Studie používala k analýze výsledků tři samostatné jednocestné postupy ANOVA.Výsledky odhalily statisticky významné rozdíly mezi skupinami v porozumění, produkci a udržení slovní zásoby. Technika myšlenkových map se ukázala... | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Keyword Method | en_US |
dc.subject | Concept Mapping | en_US |
dc.subject | Mind Mapping | en_US |
dc.subject | Mnemonic Technique | en_US |
dc.subject | Mapping Techniques | en_US |
dc.subject | Metoda Klíčového Slova | cs_CZ |
dc.subject | Pojmové Mapování | cs_CZ |
dc.subject | Myšlenkové Mapy | cs_CZ |
dc.subject | Mnemotechnika | cs_CZ |
dc.subject | Techniky Mapování | cs_CZ |
dc.title | The Impacts of Keyword Mnemonic and MappingTechniques on L2 Vocabulary Learning and Retentionof 6th Graders within a Group Learning Framework | en_US |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-09 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 228272 | |
dc.title.translated | Dopady mnemotechniky klíčových slov a mapovacích technik na výuku slovní zásoby L2 a udržení žáků 6. tříd v rámci skupinového učení | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Rahmani, Ramin | |
dc.contributor.referee | Dvořák, Petr | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Education | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Education | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Education | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | K učení nových slov je pro studenty klíčové efektivní používání strategií pro učení slovní zásoby. Výuka slovní zásoby a její rozvoj by měly začít již na úrovni předškolního vzdělávání a pokračovat po celou dobu školní docházky. Tato studie zkoumá dopady mnemotechniky klíčového slova a technik mapování na učení slovní zásoby v cizím jazyce (porozumění a produkce) a na její udržení u 120 iránských studentek v 6. ročníku anglického jazyka jako cizího jazyka v rámci skupinového učení. Studie využila pre-test (standardizovaný anglický rozřazovací test) k zajištění homogenity a pre-test znalosti slov k určení cílových slov. Účastnice byly rozděleny do tří experimentálních skupin včetně skupiny s metodou klíčového slova, pojmového mapování a myšlenkových map, a jedné kontrolní skupiny. Během 16 výukových sezení se každá experimentální skupina učila cílová slova s použitím náhodně přiřazených technik, zatímco s kontrolní skupinou se nijak speciálně nepracovalo. Po výukových sezeních byly provedeny tři následné testy k vyhodnocení porozumění, produkce a udržení slovní zásoby u studentů. Studie používala k analýze výsledků tři samostatné jednocestné postupy ANOVA.Výsledky odhalily statisticky významné rozdíly mezi skupinami v porozumění, produkci a udržení slovní zásoby. Technika myšlenkových map se ukázala... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |