Genderové stereotypy v televizní reklamě
Gender stereotypes in television advertising
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193969Identifikátory
SIS: 262461
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vlčková, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Gender, genderové stereotypy, reklama, média, televizní stanice, televizní reklama, gender v reklaměKlíčová slova (anglicky)
Gender, gender stereotypes, advertising, media, TV stations, TV commercials, gender in advertisingBakalářská práce se zaměřuje na analýzu genderových stereotypů v televizních reklamách vysílaných na televizních stanicích Nova Lady a Nova Action. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem se liší prezentace genderových rolí na těchto genderově zaměřených stanicích. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy jako genderové stereotypy, pohlaví, genderové role a je popsáno, jak jsou ženy a muži zobrazováni v reklamách. Praktická část zahrnuje kvantitativní obsahovou analýzu vzorku reklam vysílaných během hlavního vysílacího času na obou stanicích. Analýza ukázala, že Nova Action vykazuje vyšší podíl tradičních genderových rolí než Nova Lady. Výsledky naznačují, že i když reklamní obsah může reflektovat cílové skupiny jednotlivých stanic, genderové stereotypy přetrvávají v obou případech.
The bachelor thesis focuses on the analysis of gender stereotypes in TV commercials broadcasted on Nova Lady and Nova Action TV stations. The aim was to find out how the presentation of gender roles differs on these gender-oriented stations. The theoretical part defines key terms such as gender stereotypes, gender and gender roles and describes how women and men are portrayed in the commercials. The practical part includes a quantitative content analysis of a sample of commercials aired during prime time on both stations. The analysis shows that Nova Action has a higher proportion of traditional gender roles than Nova Lady. The results suggest that although the advertising content may reflect the target groups of each station, gender stereotypes persist in both cases.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Gender na školách pro sluchově postižení
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPánková, Tereza (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 4. 6. 2012RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá projevy genderu a genderovými stereotypy na školách pro žáky/kyně se sluchovým postižením a to v oblasti vztahů a komunikace mezi vyučujícími a studujícími a mezi studujícími navzájem. ... -
Nerovné postavení žen v IT
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMartinková, Monika (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2024)Datum obhajoby: 10. 9. 2024 -
Analýza učebnic pro základní školy z genderového hlediska
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSoušková, Anežka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 7. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá genderovou tematikou v učebnicích českého jazyka pro druhý stupeň základní školy. Jejím cílem je provést analýzu tří vybraných učebnicových řad různých nakladatelství a na základě výsledků ...