Zobrazit minimální záznam

Gender stereotypes in television advertising
dc.contributor.advisorOdstrčilová, Klára
dc.creatorKarpíšková, Nikol
dc.date.accessioned2024-10-04T06:52:40Z
dc.date.available2024-10-04T06:52:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193969
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the analysis of gender stereotypes in TV commercials broadcasted on Nova Lady and Nova Action TV stations. The aim was to find out how the presentation of gender roles differs on these gender-oriented stations. The theoretical part defines key terms such as gender stereotypes, gender and gender roles and describes how women and men are portrayed in the commercials. The practical part includes a quantitative content analysis of a sample of commercials aired during prime time on both stations. The analysis shows that Nova Action has a higher proportion of traditional gender roles than Nova Lady. The results suggest that although the advertising content may reflect the target groups of each station, gender stereotypes persist in both cases.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na analýzu genderových stereotypů v televizních reklamách vysílaných na televizních stanicích Nova Lady a Nova Action. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem se liší prezentace genderových rolí na těchto genderově zaměřených stanicích. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy jako genderové stereotypy, pohlaví, genderové role a je popsáno, jak jsou ženy a muži zobrazováni v reklamách. Praktická část zahrnuje kvantitativní obsahovou analýzu vzorku reklam vysílaných během hlavního vysílacího času na obou stanicích. Analýza ukázala, že Nova Action vykazuje vyšší podíl tradičních genderových rolí než Nova Lady. Výsledky naznačují, že i když reklamní obsah může reflektovat cílové skupiny jednotlivých stanic, genderové stereotypy přetrvávají v obou případech.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectgender stereotypesen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectTV stationsen_US
dc.subjectTV commercialsen_US
dc.subjectgender in advertisingen_US
dc.subjectGendercs_CZ
dc.subjectgenderové stereotypycs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjecttelevizní stanicecs_CZ
dc.subjecttelevizní reklamacs_CZ
dc.subjectgender v reklaměcs_CZ
dc.titleGenderové stereotypy v televizní reklaměcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId262461
dc.title.translatedGender stereotypes in television advertisingen_US
dc.contributor.refereeVlčková, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na analýzu genderových stereotypů v televizních reklamách vysílaných na televizních stanicích Nova Lady a Nova Action. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem se liší prezentace genderových rolí na těchto genderově zaměřených stanicích. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy jako genderové stereotypy, pohlaví, genderové role a je popsáno, jak jsou ženy a muži zobrazováni v reklamách. Praktická část zahrnuje kvantitativní obsahovou analýzu vzorku reklam vysílaných během hlavního vysílacího času na obou stanicích. Analýza ukázala, že Nova Action vykazuje vyšší podíl tradičních genderových rolí než Nova Lady. Výsledky naznačují, že i když reklamní obsah může reflektovat cílové skupiny jednotlivých stanic, genderové stereotypy přetrvávají v obou případech.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the analysis of gender stereotypes in TV commercials broadcasted on Nova Lady and Nova Action TV stations. The aim was to find out how the presentation of gender roles differs on these gender-oriented stations. The theoretical part defines key terms such as gender stereotypes, gender and gender roles and describes how women and men are portrayed in the commercials. The practical part includes a quantitative content analysis of a sample of commercials aired during prime time on both stations. The analysis shows that Nova Action has a higher proportion of traditional gender roles than Nova Lady. The results suggest that although the advertising content may reflect the target groups of each station, gender stereotypes persist in both cases.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV