Změny mediální reprezentace českých fotbalových fanoušků v sezónách 2017/18 a 2022/23
Change in the media representation of Czech football fans in the 2017/18 and 2022/23 seasons
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194028Identifikátory
SIS: 269469
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cebe, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Čeští fotbaloví fanoušci, chuligáni, SLO, mediální reprezentace, stereotypizace, kvantitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Czech football fans, hooligans, SLO, media representation, stereotyping, quantitative content analysisTato bakalářská práce se zabývá změnami mediální reprezentace českých fotbalových fanoušků v sezónách 2017/18 a 2022/23 na sportovních zpravodajských webech isport.cz, sport.idnes.cz a sport.cz. Cílem práce je porovnat, jakým způsobem média fanoušky v těchto dvou sezónách zobrazovala. Data byla zpracována kvantitativní obsahovou analýzou, která umožňuje systematické hodnocení mediálních obsahů. V analýze je zohledněna frekvence a rozsah příspěvků, typy fanoušků, témata článků, citování nebo parafrázovaní mluvčích z řad fanoušků a role Supporter Liaison Officer (SLO). Výsledky analýzy ukazují, že mediální reprezentace fotbalových fanoušků se v sezóně 2022/23 oproti sezóně 2017/18 změnila. Zatímco ve dřívější sezóně byli fanoušci často zobrazováni ve spojení s negativními tématy, v sezóně 2022/23 došlo k častějšímu zmiňování pozitivních témat a k častějšímu využívání názorů fanoušků, ale role SLO v této změně se nepotvrdila. Tyto změny reflektují posun ve vztahu mezi českými fotbalovými fanoušky a médii.
This bachelor's thesis examines changes in the media representation of Czech football fans during the 2017/18 and 2022/23 seasons on the sports news websites isport.cz, sport.idnes.cz, and sport.cz. The aim of the thesis is to compare how the media depicted fans in these two seasons. The data were processed using quantitative content analysis, which allows for systematic evaluation of media content. The analysis takes into account the frequency and scope of posts, types of fans, article topics, quoting or paraphrasing of speakers from among the fans, and the role of the Supporter Liaison Officer (SLO). The results of the analysis show that the media representation of football fans changed in the 2022/23 season compared to the 2017/18 season. While in the earlier season, fans were often depicted in connection with negative topics, in the 2022/23 season, there was more frequent mention of positive topics and more frequent use of fan opinions, although the role of the SLO in this change was not confirmed. These changes reflect a shift in the relationship between Czech football fans and the media.