Zobrazit minimální záznam

Change in the media representation of Czech football fans in the 2017/18 and 2022/23 seasons
dc.contributor.advisorKřeček, Jan
dc.creatorVajdl, Filip
dc.date.accessioned2024-10-04T07:04:08Z
dc.date.available2024-10-04T07:04:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194028
dc.description.abstractThis bachelor's thesis examines changes in the media representation of Czech football fans during the 2017/18 and 2022/23 seasons on the sports news websites isport.cz, sport.idnes.cz, and sport.cz. The aim of the thesis is to compare how the media depicted fans in these two seasons. The data were processed using quantitative content analysis, which allows for systematic evaluation of media content. The analysis takes into account the frequency and scope of posts, types of fans, article topics, quoting or paraphrasing of speakers from among the fans, and the role of the Supporter Liaison Officer (SLO). The results of the analysis show that the media representation of football fans changed in the 2022/23 season compared to the 2017/18 season. While in the earlier season, fans were often depicted in connection with negative topics, in the 2022/23 season, there was more frequent mention of positive topics and more frequent use of fan opinions, although the role of the SLO in this change was not confirmed. These changes reflect a shift in the relationship between Czech football fans and the media.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá změnami mediální reprezentace českých fotbalových fanoušků v sezónách 2017/18 a 2022/23 na sportovních zpravodajských webech isport.cz, sport.idnes.cz a sport.cz. Cílem práce je porovnat, jakým způsobem média fanoušky v těchto dvou sezónách zobrazovala. Data byla zpracována kvantitativní obsahovou analýzou, která umožňuje systematické hodnocení mediálních obsahů. V analýze je zohledněna frekvence a rozsah příspěvků, typy fanoušků, témata článků, citování nebo parafrázovaní mluvčích z řad fanoušků a role Supporter Liaison Officer (SLO). Výsledky analýzy ukazují, že mediální reprezentace fotbalových fanoušků se v sezóně 2022/23 oproti sezóně 2017/18 změnila. Zatímco ve dřívější sezóně byli fanoušci často zobrazováni ve spojení s negativními tématy, v sezóně 2022/23 došlo k častějšímu zmiňování pozitivních témat a k častějšímu využívání názorů fanoušků, ale role SLO v této změně se nepotvrdila. Tyto změny reflektují posun ve vztahu mezi českými fotbalovými fanoušky a médii.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCzech football fansen_US
dc.subjecthooligansen_US
dc.subjectSLOen_US
dc.subjectmedia representationen_US
dc.subjectstereotypingen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectČeští fotbaloví fanoušcics_CZ
dc.subjectchuligánics_CZ
dc.subjectSLOcs_CZ
dc.subjectmediální reprezentacecs_CZ
dc.subjectstereotypizacecs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.titleZměny mediální reprezentace českých fotbalových fanoušků v sezónách 2017/18 a 2022/23cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId269469
dc.title.translatedChange in the media representation of Czech football fans in the 2017/18 and 2022/23 seasonsen_US
dc.contributor.refereeCebe, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá změnami mediální reprezentace českých fotbalových fanoušků v sezónách 2017/18 a 2022/23 na sportovních zpravodajských webech isport.cz, sport.idnes.cz a sport.cz. Cílem práce je porovnat, jakým způsobem média fanoušky v těchto dvou sezónách zobrazovala. Data byla zpracována kvantitativní obsahovou analýzou, která umožňuje systematické hodnocení mediálních obsahů. V analýze je zohledněna frekvence a rozsah příspěvků, typy fanoušků, témata článků, citování nebo parafrázovaní mluvčích z řad fanoušků a role Supporter Liaison Officer (SLO). Výsledky analýzy ukazují, že mediální reprezentace fotbalových fanoušků se v sezóně 2022/23 oproti sezóně 2017/18 změnila. Zatímco ve dřívější sezóně byli fanoušci často zobrazováni ve spojení s negativními tématy, v sezóně 2022/23 došlo k častějšímu zmiňování pozitivních témat a k častějšímu využívání názorů fanoušků, ale role SLO v této změně se nepotvrdila. Tyto změny reflektují posun ve vztahu mezi českými fotbalovými fanoušky a médii.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis examines changes in the media representation of Czech football fans during the 2017/18 and 2022/23 seasons on the sports news websites isport.cz, sport.idnes.cz, and sport.cz. The aim of the thesis is to compare how the media depicted fans in these two seasons. The data were processed using quantitative content analysis, which allows for systematic evaluation of media content. The analysis takes into account the frequency and scope of posts, types of fans, article topics, quoting or paraphrasing of speakers from among the fans, and the role of the Supporter Liaison Officer (SLO). The results of the analysis show that the media representation of football fans changed in the 2022/23 season compared to the 2017/18 season. While in the earlier season, fans were often depicted in connection with negative topics, in the 2022/23 season, there was more frequent mention of positive topics and more frequent use of fan opinions, although the role of the SLO in this change was not confirmed. These changes reflect a shift in the relationship between Czech football fans and the media.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV