Zobrazit minimální záznam

The impact of including live animals in education on students' knowledge, motivation, competence and attitudes
dc.contributor.advisorMourek, Jan
dc.creatorČermáková, Kristýna
dc.date.accessioned2024-10-07T06:29:45Z
dc.date.available2024-10-07T06:29:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194428
dc.description.abstractBased on a literature search, this paper evaluates the impact of including live animals in science and biology lessons on learning processes, especially on students' intrinsic motivation and knowledge acquisition. Direct contact with live animals can significantly increase students' intrinsic motivation and interest in nature. Pupils who work with live animals show higher engagement and competence compared to those using alternatives like videos. However, the results of knowledge tests are mixed, with recent studies indicating that contact with animals does not significantly affect pupils' knowledge. Pupils' fear and disgust of animals is not a barrier to learning if teachers take an appropriate approach, working with live animals can even reduce these feelings. Extra-curricular activities like zoo visits provide opportunities to observe and interact with animals, offering advantages such as increased motivation and a more relaxed atmosphere. On the other hand the new environment can distract pupils, so preparation and reflection are key. Integrating live animals into the classroom is supported by most studies as a way to increase student motivation and sometimes knowledge. Ethical and practical aspects, along with alternatives, must be considered to ensure animals are not stressed or harmed....en_US
dc.description.abstractV této práci je na základě literární rešerše hodnocen vliv zařazování živých zvířat do výuky přírodopisu a biologie na procesy učení, a to zejména na vnitřní motivaci žáků a získávání znalostí. Přímý kontakt se živými zvířaty může výrazně zvyšovat vnitřní motivaci a zájem žáků o přírodu. Žáci, kteří pracují se živými zvířaty, vykazují vyšší úroveň zapojení a kompetence oproti těm, kteří používají různé alternativy jako např. videa zvířat. Výsledky znalostních testů jsou naproti tomu smíšené a novější studie spíše ukazují, že kontakt se zvířaty nemá na znalosti žáků výrazný vliv. Strach a znechucení žáků ze zvířat nejsou při vhodném přístupu učitelů překážkou ve výuce, práce se živými zvířaty dokonce přispívá k jejich snižování. Mimoškolní aktivity, jako např. návštěvy zoologických zahrad, poskytují žákům možnost pozorování a interakce se zvířaty. Tyto aktivity mají oproti tradiční školní učebně řadu výhod, včetně vyšší motivace žáků a odlehčenější atmosféry. Přechod do nového prostředí může žáky zahlcovat novými podněty, což může vést k jejich rozptýlení a horšímu soustředění se na učení. Klíčová je příprava studentů před exkurzí a reflexe po ní. Integrace živých zvířat do výuky je podpořena většinou studií jako účinný prostředek ke zvýšení motivace a v některých případech i znalostí žáků. Je nutné...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleVliv zařazování živých živočichů do výuky na znalosti, motivaci, kompetence a postoje žákůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-16
dc.description.departmentDepartment of Biology Educationen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId265296
dc.title.translatedThe impact of including live animals in education on students' knowledge, motivation, competence and attitudesen_US
dc.contributor.refereeJedličková, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology for Teacher Education - Geography for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programBiology for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programBiologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Biology Educationen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology for Teacher Education - Geography for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csBiologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enBiology for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci je na základě literární rešerše hodnocen vliv zařazování živých zvířat do výuky přírodopisu a biologie na procesy učení, a to zejména na vnitřní motivaci žáků a získávání znalostí. Přímý kontakt se živými zvířaty může výrazně zvyšovat vnitřní motivaci a zájem žáků o přírodu. Žáci, kteří pracují se živými zvířaty, vykazují vyšší úroveň zapojení a kompetence oproti těm, kteří používají různé alternativy jako např. videa zvířat. Výsledky znalostních testů jsou naproti tomu smíšené a novější studie spíše ukazují, že kontakt se zvířaty nemá na znalosti žáků výrazný vliv. Strach a znechucení žáků ze zvířat nejsou při vhodném přístupu učitelů překážkou ve výuce, práce se živými zvířaty dokonce přispívá k jejich snižování. Mimoškolní aktivity, jako např. návštěvy zoologických zahrad, poskytují žákům možnost pozorování a interakce se zvířaty. Tyto aktivity mají oproti tradiční školní učebně řadu výhod, včetně vyšší motivace žáků a odlehčenější atmosféry. Přechod do nového prostředí může žáky zahlcovat novými podněty, což může vést k jejich rozptýlení a horšímu soustředění se na učení. Klíčová je příprava studentů před exkurzí a reflexe po ní. Integrace živých zvířat do výuky je podpořena většinou studií jako účinný prostředek ke zvýšení motivace a v některých případech i znalostí žáků. Je nutné...cs_CZ
uk.abstract.enBased on a literature search, this paper evaluates the impact of including live animals in science and biology lessons on learning processes, especially on students' intrinsic motivation and knowledge acquisition. Direct contact with live animals can significantly increase students' intrinsic motivation and interest in nature. Pupils who work with live animals show higher engagement and competence compared to those using alternatives like videos. However, the results of knowledge tests are mixed, with recent studies indicating that contact with animals does not significantly affect pupils' knowledge. Pupils' fear and disgust of animals is not a barrier to learning if teachers take an appropriate approach, working with live animals can even reduce these feelings. Extra-curricular activities like zoo visits provide opportunities to observe and interact with animals, offering advantages such as increased motivation and a more relaxed atmosphere. On the other hand the new environment can distract pupils, so preparation and reflection are key. Integrating live animals into the classroom is supported by most studies as a way to increase student motivation and sometimes knowledge. Ethical and practical aspects, along with alternatives, must be considered to ensure animals are not stressed or harmed....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV