Zobrazit minimální záznam

New materials to support the teaching of biochemistry at the secondary school - nucleic acids
dc.contributor.advisorMartínek, Václav
dc.creatorKrpešová, Tereza
dc.date.accessioned2024-11-28T11:52:50Z
dc.date.available2024-11-28T11:52:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194941
dc.description.abstractPráce je zámerená ná tvorbu výukových máteriálu, podporujících výuku nukleových kýselin ná stredních skolách, konkretne gýmnáziích. Teoretická cást práce záhrnuje rozbor temátu v kurikulárních dokumentech formujících podobu výuký v Česke republice. Následne je zárázen rozbor zprácování temátu ve stredoskolských ucebnicích á dálsích studijních máteriálech zábývájících se biochemií nukleových kýselin. Tento rozbor odhálil, ze vetsiná ánálýzováných máteriálu nenábízí moc zpusobu, ják pri výuce temátu áktivizovát studentý á zároven táke obsáhuje málo prvku, ktere bý pomáhálý rozvíjet jejich klícove kompetence. Ná zákláde techto zjistení býlý výtvorený nove výukove máteriálý, ktere kompenzují týto nedostátký. Jedná se o didákticke hrý á tri prácovní listý, obsáhující problemove ulohý á 3D vizuálizáce nukleových kýselin. Týto máteriálý cílí ná uvod do temátu nukleových kýselin á jsou urcene pro výuku v rámci predmetu chemie, biologie á prírodovedne orientováných semináru.cs_CZ
dc.description.abstractThe work is focused on creating new teaching materials to support the teaching topics of nucleic acids in secondary schools, specifically in high schools. The theoretical part of the work contains an analysis of the topic in curricular documents shaping the form of teaching in the Czech Republic. Subsequently, an analysis of the treatment of the topic in secondary school textbooks and other study materials dealing with the biochemistry of nucleic acids is included. This analysis reveals that most of the available materials do not offer many ways to activate students and did not focus on developing their key competences. Based on these findings, new materials were developed to improve students' experience and acquired skills. Materials include didactic games, three worksheets containing problem tasks, and 3D visualizations of nucleic acids. These new materials are intended as an introduction to the issue of nucleic acids and are intended for teaching chemistry, biology, and science-oriented seminars.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectnucleic acidsen_US
dc.subjectbiochemistryen_US
dc.subjecteducational materials for secondary schoolen_US
dc.subjectworksheetsen_US
dc.subjectactivation materialsen_US
dc.subjectchemical gameen_US
dc.subjectnukleové kyselinycs_CZ
dc.subjectbiochemiecs_CZ
dc.subjectmateriály pro střední školucs_CZ
dc.subjectpracovní listycs_CZ
dc.subjectaktivizační materiálycs_CZ
dc.subjectdidaktická hracs_CZ
dc.subject3D modelycs_CZ
dc.subjectvizualizacecs_CZ
dc.subjectproblémové úlohycs_CZ
dc.titleNové materiály na podporu výuky biochemie na SŠ - nukleové kyselinycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-19
dc.description.departmentDepartment of Chemistry Educationen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId253369
dc.title.translatedNew materials to support the teaching of biochemistry at the secondary school - nucleic acidsen_US
dc.contributor.refereePetrželová, Simona
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry for Teacher Education - Biology for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemistry for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Chemistry Educationen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry for Teacher Education - Biology for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csChemie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enChemistry for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je zámerená ná tvorbu výukových máteriálu, podporujících výuku nukleových kýselin ná stredních skolách, konkretne gýmnáziích. Teoretická cást práce záhrnuje rozbor temátu v kurikulárních dokumentech formujících podobu výuký v Česke republice. Následne je zárázen rozbor zprácování temátu ve stredoskolských ucebnicích á dálsích studijních máteriálech zábývájících se biochemií nukleových kýselin. Tento rozbor odhálil, ze vetsiná ánálýzováných máteriálu nenábízí moc zpusobu, ják pri výuce temátu áktivizovát studentý á zároven táke obsáhuje málo prvku, ktere bý pomáhálý rozvíjet jejich klícove kompetence. Ná zákláde techto zjistení býlý výtvorený nove výukove máteriálý, ktere kompenzují týto nedostátký. Jedná se o didákticke hrý á tri prácovní listý, obsáhující problemove ulohý á 3D vizuálizáce nukleových kýselin. Týto máteriálý cílí ná uvod do temátu nukleových kýselin á jsou urcene pro výuku v rámci predmetu chemie, biologie á prírodovedne orientováných semináru.cs_CZ
uk.abstract.enThe work is focused on creating new teaching materials to support the teaching topics of nucleic acids in secondary schools, specifically in high schools. The theoretical part of the work contains an analysis of the topic in curricular documents shaping the form of teaching in the Czech Republic. Subsequently, an analysis of the treatment of the topic in secondary school textbooks and other study materials dealing with the biochemistry of nucleic acids is included. This analysis reveals that most of the available materials do not offer many ways to activate students and did not focus on developing their key competences. Based on these findings, new materials were developed to improve students' experience and acquired skills. Materials include didactic games, three worksheets containing problem tasks, and 3D visualizations of nucleic acids. These new materials are intended as an introduction to the issue of nucleic acids and are intended for teaching chemistry, biology, and science-oriented seminars.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV