dc.contributor.advisor | Česálková, Lucie | |
dc.creator | Sedelmayer, Gustav | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T12:39:21Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T12:39:21Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/195027 | |
dc.description.abstract | Gustav Sedelmayer, Filmový formát IMAX jako technologie, tvůrčí volba i nástroj rehabilitace kinozážitku Abstrakt (česky) Práce představuje technologii IMAX jako komplexní nástroj, tvůrčí volbu i technologii schopnou zprostředkovat specifický divácký zážitek. Teoretická část se věnuje povaze IMAX kamer, filmového materiálu, projektorů i IMAX kin. Současně teoretická část zkoumá IMAX v kontrastu s digitální technologií a popisuje charakter obrazu IMAX filmů při projekci v IMAX kině, či při domácím promítání. Analytická část práce pak kategorizuje a zkoumá vybraná díla s ohledem na filmový formát IMAX a porovnává imerzivní efekt této technologie, kdy je obraz schopen diváka vtáhnout do obrazu, s verzemi filmu ve sníženém formátu. Na tomto základě a na základě porovnání návštěvnosti IMAX filmů pak práce dochází k závěru, že je IMAX možné považovat za jeden z nástrojů, který je schopen rehabilitovat kinozážitek. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Gustav Sedelmayer, IMAX Film Format as a technology, creative choice and a toll of rehabilitation of cinema experience Abstract (in English) This bachelor's thesis presents IMAX technology as a complex tool, a creative choice and a technology capable of conveying a specific audience experience. The theoretical part is devoted to the nature of IMAX cameras, film material, projectors and IMAX cinemas. The theoretical part also examines IMAX in contrast with digital technology and describes the character of the image of IMAX films when projected in an IMAX cinema or at home. The analytical part of this bachelor's thesis then categorizes and analyzes the selected works with regard to the IMAX film format and the effect of this technology, when the image is able to immerse the viewer in the visuals, and compares them with the reduced format film versions. On this basis and on the basis of the comparison of attendance at IMAX film screenings, the thesis concludes that IMAX can be considered as one of the tools capable of rehabilitating the cinema experience. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | MAX|film technology|IMAX format|film format|1.43 : 1|film image|camera technology|IMAX aspect ratio|film version|creative choice|cinema experience|immersion | en_US |
dc.subject | IMAX|filmová technologie|IMAX formát|filmový formát|1.43 : 1|filmový obraz|kamerová technika|IMAX poměr stran|filmová verze|tvůrčí volba|divácký zážitek|kinozážitek|imerze | cs_CZ |
dc.title | Filmový formát IMAX: jako technologie, tvůrčí volba i nástroj rehabilitace kinozážitku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-13 | |
dc.description.department | Film Studies Department | en_US |
dc.description.department | Katedra filmových studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 247265 | |
dc.title.translated | IMAX Film Format: As a technology, creative choice and a tool of rehabilitation of cinema experience | en_US |
dc.contributor.referee | Svatoňová, Kateřina | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Film Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Filmová studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra filmových studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Film Studies Department | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Filmová studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Film Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Gustav Sedelmayer, Filmový formát IMAX jako technologie, tvůrčí volba i nástroj rehabilitace kinozážitku Abstrakt (česky) Práce představuje technologii IMAX jako komplexní nástroj, tvůrčí volbu i technologii schopnou zprostředkovat specifický divácký zážitek. Teoretická část se věnuje povaze IMAX kamer, filmového materiálu, projektorů i IMAX kin. Současně teoretická část zkoumá IMAX v kontrastu s digitální technologií a popisuje charakter obrazu IMAX filmů při projekci v IMAX kině, či při domácím promítání. Analytická část práce pak kategorizuje a zkoumá vybraná díla s ohledem na filmový formát IMAX a porovnává imerzivní efekt této technologie, kdy je obraz schopen diváka vtáhnout do obrazu, s verzemi filmu ve sníženém formátu. Na tomto základě a na základě porovnání návštěvnosti IMAX filmů pak práce dochází k závěru, že je IMAX možné považovat za jeden z nástrojů, který je schopen rehabilitovat kinozážitek. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Gustav Sedelmayer, IMAX Film Format as a technology, creative choice and a toll of rehabilitation of cinema experience Abstract (in English) This bachelor's thesis presents IMAX technology as a complex tool, a creative choice and a technology capable of conveying a specific audience experience. The theoretical part is devoted to the nature of IMAX cameras, film material, projectors and IMAX cinemas. The theoretical part also examines IMAX in contrast with digital technology and describes the character of the image of IMAX films when projected in an IMAX cinema or at home. The analytical part of this bachelor's thesis then categorizes and analyzes the selected works with regard to the IMAX film format and the effect of this technology, when the image is able to immerse the viewer in the visuals, and compares them with the reduced format film versions. On this basis and on the basis of the comparison of attendance at IMAX film screenings, the thesis concludes that IMAX can be considered as one of the tools capable of rehabilitating the cinema experience. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |