Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy
Formative Assessment in Primary School Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79489Identifikátory
SIS: 161155
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Laufková, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
školní hodnocení, formativní hodnocení, hodnocení pro učení, zpětná vazba, dotazování, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení, strategie formativního hodnocení, techniky formativního hodnoceníKlíčová slova (anglicky)
classroom assessment, formative assessment, assessment for learning, feedback, questioning, self-assessment, peer-assessment, formative assessment strategies, techniques of formative assessmentDiplomová práce Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy pojednává zejména o hodnocení, jímž učitel poskytuje žákům cílenou radu, a to ve chvíli, kdy lze jejich výkon ještě zlepšit. Jde o velmi časté hodnocení žákova pokroku. První část diplomové práce se věnuje školnímu hodnocení a charakterizuje jeho různé typy, formy i prostředky. Po zasazení formativního hodnocení do kontextu hodnocení školního se práce zabývá vymezením tohoto pojmu a blíže vysvětluje jeho historii, různá pojetí a zejména pak specifikuje využití formativního hodnocení ve školní praxi. Část textu týkající se strategií formativního hodnocení blíže objasňuje pojmy jako například zpětná vazba, práce s chybou, dotazování či vrstevnické hodnocení. Velká část práce je věnována technikám sloužícím formativním účelům, které mohou plnit funkci zásobníku cenných nápadů a rad pro učitele, jak v hodině s žáky pracovat, jak hodnotit. Druhá část diplomové práce je věnována empirickému výzkumu hodnocení dvou učitelek vlastivědy a českého jazyka, literatury na prvním stupni vybrané základní školy. Prostřednictvím případové studie je zkoumáno, jakým způsobem učitelé na prvním stupni základní školy hodnotí, zda a jak uplatňují formativní hodnocení a jak se liší reflektování hodnocení ve třídě učiteli a žáky. Klíčová slova: školní...
This diploma thesis Formative Assessment in Primary School Education deals mainly with the classroom assessment, which provides the pupils with purposeful feedback on their learning at the time when their performance can still be improved. It is a very frequent assessment of pupil's progress. The first part of this diploma thesis deals with classroom assessment and describes the different types of assessment, its forms and tools. After embedding formative assessment to the context of classroom assessment, the thesis deals with the definition of this term and it closely clarifies its history, different approaches, and it especially specifies the use of formative assessment in practice. Part of the text, which is concerned with formative assessment strategies, closely explains concepts such as feedback, dealing with mistakes, questioning or peer-feedback. Major part of this work is dedicated to formative assessment techniques, which may function as a collection of valuable ideas and recommendations for teachers about working with pupils and assessing them in class. The second part of this diploma thesis presents an empirical research concerned with assessment of two teachers of Social Science and Czech language and literature at the selected primary school. Through case-study are examined these: in...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠťastná, Kamila (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 17. 6. 2013AND KEY WORDS ŠŤASTNÁ, Kamila. Forms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literature. Prague, 2013. Dissertation. Charles University in Prague, Faculty of Arts, Institute of Czech Language ... -
Hodnocení v hodinách Výchovy k občanství
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKubrová, Barbora (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 28. 5. 2024Cílem práce je zdokumentovat problematiku hodnocení ve výuce OV na ZŠ prostřednictvím případové studie. Studie byla uskutečněna pomocí hloubkového rozhovoru s učitelem, ohniskové skupiny s žáky a zúčastněného pozorování. ... -
Pedagogické hodnocení, vrstevnické hodnocení a sebehodnocení tlumočnického výkonu: jejich rozdíly a podobnosti a vývoj v průběhu studia
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMiketová, Petra (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 30. 5. 2019Teoreticko-empirická diplomová práce se zabývá srovnáním tří typů hodnocení tlumočnických výkonů: hodnocení učitele, hodnocení ostatních studentů ve skupině a sebehodnocení samotného studenta-tlumočníka. Teoretická část ...