Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury
Forms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literature
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61297Identifikátory
SIS: 108251
Kolekce
- Kvalifikační práce [23747]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šebesta, Karel
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
17. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hodnocení, školní hodnocení, specifika školního hodnocení, pozitivní a negativní hodnocení, typy hodnocení, funkce hodnocení, formy hodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, syntéza obou foremKlíčová slova (anglicky)
assessment, school assessment, special characteristics of school assessment, positive and negative assessment, types of assessment, functions of assessment, forms of assessment, classification, verbal assessment, synthesis of both formsA KLÍČOVÁ SLOVA ŠŤASTNÁ, Kamila. Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Práce se zabývá problematikou forem hodnocení žáků, konkrétně klasifikací prostřednictvím známek a hodnocením slovním. Jako forma hodnocení žáků je zvažován i přístup, jenž je založen na syntéze obou forem. V teoretické části práce je vymezeno hodnocení obecně, hodnocení školní a jeho specifika, pozitivní a negativní hodnocení, typy a funkce hodnocení. Jádrem práce je problematika forem hodnocení, otázka jejich přínosů a záporů. U slovního hodnocení jsou popsány možnosti jeho uplatnění, rozlišeny jeho formy, pozornost je věnována otázce formulace slovního hodnocení. Práce se zabývá i problematikou přechodu od klasifikace ke slovnímu hodnocení. Empirická část prostřednictvím interview zjišťuje, jakou formou učitelé českého jazyka a literatury své žáky hodnotí a jaký mají na formy hodnocení názor. Práce mapuje důvody užívání dané formy hodnocení žáků a analyzuje získaná slovní hodnocení. Klíčová slova hodnocení, školní hodnocení, specifika školního hodnocení, pozitivní a negativní hodnocení, typy hodnocení, funkce hodnocení, formy hodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, syntéza obou forem
AND KEY WORDS ŠŤASTNÁ, Kamila. Forms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literature. Prague, 2013. Dissertation. Charles University in Prague, Faculty of Arts, Institute of Czech Language and Theory of Communication. The dissertation deals with the issues of student assessment, namely classification by means of marks and verbal assessment. As a form of student assessment an approach based on the synthesis of both forms is also considered. In the theoretical part of the dissertation assessment in general, school assessment and its special characteristics, positive and negative assessment, types and functions of assessment are defined. The dissertation is mainly concerned with the issues of forms of assessment, their benefits and negative aspects. When discussing verbal assessment, the possibilities of its use are described, its different forms are distinguished, attention is paid to the question of formulating verbal assessment. The dissertation is also concerned with the issues of transition from classification to verbal assessment. The empirical part discovers, by means of interview, which form Czech language and literature teachers use when assessing the students and what their opinions of types of assessment in question are. The dissertation surveys the reasons...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKopecká, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 18. 5. 2016Diplomová práce Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy pojednává zejména o hodnocení, jímž učitel poskytuje žákům cílenou radu, a to ve chvíli, kdy lze jejich výkon ještě zlepšit. Jde o velmi časté ... -
Hodnocení v hodinách Výchovy k občanství
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKubrová, Barbora (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 28. 5. 2024Cílem práce je zdokumentovat problematiku hodnocení ve výuce OV na ZŠ prostřednictvím případové studie. Studie byla uskutečněna pomocí hloubkového rozhovoru s učitelem, ohniskové skupiny s žáky a zúčastněného pozorování. ... -
Pedagogické hodnocení, vrstevnické hodnocení a sebehodnocení tlumočnického výkonu: jejich rozdíly a podobnosti a vývoj v průběhu studia
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMiketová, Petra (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 30. 5. 2019Teoreticko-empirická diplomová práce se zabývá srovnáním tří typů hodnocení tlumočnických výkonů: hodnocení učitele, hodnocení ostatních studentů ve skupině a sebehodnocení samotného studenta-tlumočníka. Teoretická část ...