Zobrazit minimální záznam

Forms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literature
dc.contributor.advisorPacovská, Jasňa
dc.creatorŠťastná, Kamila
dc.date.accessioned2017-05-18T16:20:47Z
dc.date.available2017-05-18T16:20:47Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61297
dc.description.abstractAND KEY WORDS ŠŤASTNÁ, Kamila. Forms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literature. Prague, 2013. Dissertation. Charles University in Prague, Faculty of Arts, Institute of Czech Language and Theory of Communication. The dissertation deals with the issues of student assessment, namely classification by means of marks and verbal assessment. As a form of student assessment an approach based on the synthesis of both forms is also considered. In the theoretical part of the dissertation assessment in general, school assessment and its special characteristics, positive and negative assessment, types and functions of assessment are defined. The dissertation is mainly concerned with the issues of forms of assessment, their benefits and negative aspects. When discussing verbal assessment, the possibilities of its use are described, its different forms are distinguished, attention is paid to the question of formulating verbal assessment. The dissertation is also concerned with the issues of transition from classification to verbal assessment. The empirical part discovers, by means of interview, which form Czech language and literature teachers use when assessing the students and what their opinions of types of assessment in question are. The dissertation surveys the reasons...en_US
dc.description.abstractA KLÍČOVÁ SLOVA ŠŤASTNÁ, Kamila. Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Práce se zabývá problematikou forem hodnocení žáků, konkrétně klasifikací prostřednictvím známek a hodnocením slovním. Jako forma hodnocení žáků je zvažován i přístup, jenž je založen na syntéze obou forem. V teoretické části práce je vymezeno hodnocení obecně, hodnocení školní a jeho specifika, pozitivní a negativní hodnocení, typy a funkce hodnocení. Jádrem práce je problematika forem hodnocení, otázka jejich přínosů a záporů. U slovního hodnocení jsou popsány možnosti jeho uplatnění, rozlišeny jeho formy, pozornost je věnována otázce formulace slovního hodnocení. Práce se zabývá i problematikou přechodu od klasifikace ke slovnímu hodnocení. Empirická část prostřednictvím interview zjišťuje, jakou formou učitelé českého jazyka a literatury své žáky hodnotí a jaký mají na formy hodnocení názor. Práce mapuje důvody užívání dané formy hodnocení žáků a analyzuje získaná slovní hodnocení. Klíčová slova hodnocení, školní hodnocení, specifika školního hodnocení, pozitivní a negativní hodnocení, typy hodnocení, funkce hodnocení, formy hodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, syntéza obou foremcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectškolní hodnocenícs_CZ
dc.subjectspecifika školního hodnocenícs_CZ
dc.subjectpozitivní a negativní hodnocenícs_CZ
dc.subjecttypy hodnocenícs_CZ
dc.subjectfunkce hodnocenícs_CZ
dc.subjectformy hodnocenícs_CZ
dc.subjectklasifikacecs_CZ
dc.subjectslovní hodnocenícs_CZ
dc.subjectsyntéza obou foremcs_CZ
dc.subjectassessmenten_US
dc.subjectschool assessmenten_US
dc.subjectspecial characteristics of school assessmenten_US
dc.subjectpositive and negative assessmenten_US
dc.subjecttypes of assessmenten_US
dc.subjectfunctions of assessmenten_US
dc.subjectforms of assessmenten_US
dc.subjectclassificationen_US
dc.subjectverbal assessmenten_US
dc.subjectsynthesis of both formsen_US
dc.titleFormy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literaturycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId108251
dc.title.translatedForms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literatureen_US
dc.contributor.refereeŠebesta, Karel
dc.identifier.aleph001603116
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csA KLÍČOVÁ SLOVA ŠŤASTNÁ, Kamila. Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Práce se zabývá problematikou forem hodnocení žáků, konkrétně klasifikací prostřednictvím známek a hodnocením slovním. Jako forma hodnocení žáků je zvažován i přístup, jenž je založen na syntéze obou forem. V teoretické části práce je vymezeno hodnocení obecně, hodnocení školní a jeho specifika, pozitivní a negativní hodnocení, typy a funkce hodnocení. Jádrem práce je problematika forem hodnocení, otázka jejich přínosů a záporů. U slovního hodnocení jsou popsány možnosti jeho uplatnění, rozlišeny jeho formy, pozornost je věnována otázce formulace slovního hodnocení. Práce se zabývá i problematikou přechodu od klasifikace ke slovnímu hodnocení. Empirická část prostřednictvím interview zjišťuje, jakou formou učitelé českého jazyka a literatury své žáky hodnotí a jaký mají na formy hodnocení názor. Práce mapuje důvody užívání dané formy hodnocení žáků a analyzuje získaná slovní hodnocení. Klíčová slova hodnocení, školní hodnocení, specifika školního hodnocení, pozitivní a negativní hodnocení, typy hodnocení, funkce hodnocení, formy hodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, syntéza obou foremcs_CZ
uk.abstract.enAND KEY WORDS ŠŤASTNÁ, Kamila. Forms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literature. Prague, 2013. Dissertation. Charles University in Prague, Faculty of Arts, Institute of Czech Language and Theory of Communication. The dissertation deals with the issues of student assessment, namely classification by means of marks and verbal assessment. As a form of student assessment an approach based on the synthesis of both forms is also considered. In the theoretical part of the dissertation assessment in general, school assessment and its special characteristics, positive and negative assessment, types and functions of assessment are defined. The dissertation is mainly concerned with the issues of forms of assessment, their benefits and negative aspects. When discussing verbal assessment, the possibilities of its use are described, its different forms are distinguished, attention is paid to the question of formulating verbal assessment. The dissertation is also concerned with the issues of transition from classification to verbal assessment. The empirical part discovers, by means of interview, which form Czech language and literature teachers use when assessing the students and what their opinions of types of assessment in question are. The dissertation surveys the reasons...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990016031160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV