Zobrazit minimální záznam

Contemporary digital technologies and their use in art education
dc.contributor.advisorFulková, Marie
dc.creatorAdamcová, Klára
dc.date.accessioned2024-11-28T17:58:23Z
dc.date.available2024-11-28T17:58:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195215
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na vztah výtvarné výchovy a digitálních médií, se zvláštním zaměřením na umělou inteligenci. Teoretická část představuje digitální svět a jeho vliv na výtvarnou výchovu, přičemž se také věnuje digitálním kompetencím a mapuje strategii vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k implementaci těchto modelů do kurikulárních dokumentů. Výzkumná část využívá polostrukturovaných rozhovorů s učiteli výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol, aby odpověděla na otázku, jaká je aktuální situace a využití digitálních technologií a umělé inteligence v hodinách výtvarné výchovy. Na základě výsledků výzkumu obsahuje didaktická část návrh výukového celku. Bakalářská práce je také doplněna o výtvarný projekt, který využívá možnosti umělé inteligence. KLÍČOVÁ SLOVA digitální technologie, umělá inteligence, učitel, rozhovor, edukace, výtvarná výchovacs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the relationship between art education and digital media, with a special focus on artificial intelligence. The theoretical part introduces the digital world and its influence on art education, while it also focuses on digital competences and maps the strategy of the educational policy of the Czech Republic in relation to the implementation of these models in curriculum documents. The research part uses semi-structured interviews with art teachers at the second level of primary schools to answer the question of the current situation and the use of digital technologies and artificial intelligence in art classes. Based on the results of the research, the didactic part contains a proposal for a teaching unit. The bachelor thesis is also supplemented with an art project that uses the possibilities of artificial intelligence. KEYWORDS digital media, artificial intelligence, teacher, interview, education, art educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdigital mediaen_US
dc.subjectartificial intelligenceen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectinterviewen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectdigitální médiacs_CZ
dc.subjectumělá inteligencecs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectrozhovorcs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.titleSoučasné digitální technologie a jejich využití ve výtvarné výchověcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId269748
dc.title.translatedContemporary digital technologies and their use in art educationen_US
dc.contributor.refereeRaudenský, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programArt Education for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enArt Education for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na vztah výtvarné výchovy a digitálních médií, se zvláštním zaměřením na umělou inteligenci. Teoretická část představuje digitální svět a jeho vliv na výtvarnou výchovu, přičemž se také věnuje digitálním kompetencím a mapuje strategii vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k implementaci těchto modelů do kurikulárních dokumentů. Výzkumná část využívá polostrukturovaných rozhovorů s učiteli výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol, aby odpověděla na otázku, jaká je aktuální situace a využití digitálních technologií a umělé inteligence v hodinách výtvarné výchovy. Na základě výsledků výzkumu obsahuje didaktická část návrh výukového celku. Bakalářská práce je také doplněna o výtvarný projekt, který využívá možnosti umělé inteligence. KLÍČOVÁ SLOVA digitální technologie, umělá inteligence, učitel, rozhovor, edukace, výtvarná výchovacs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the relationship between art education and digital media, with a special focus on artificial intelligence. The theoretical part introduces the digital world and its influence on art education, while it also focuses on digital competences and maps the strategy of the educational policy of the Czech Republic in relation to the implementation of these models in curriculum documents. The research part uses semi-structured interviews with art teachers at the second level of primary schools to answer the question of the current situation and the use of digital technologies and artificial intelligence in art classes. Based on the results of the research, the didactic part contains a proposal for a teaching unit. The bachelor thesis is also supplemented with an art project that uses the possibilities of artificial intelligence. KEYWORDS digital media, artificial intelligence, teacher, interview, education, art educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV