dc.contributor.advisor | Janovec, Ladislav | |
dc.creator | Durdilová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T11:55:04Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T11:55:04Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/19537 | |
dc.description.abstract | V posledních letech se zintenzivňuj1 diskuse o spisovnosti v odborných periodikách a na vědeckých konferencích. Hlavni problém tkvi ve stále rostoucím vlivu obecné češtiny, a tim souvisejícím dopadem na spisovný jazyk. Mezi jednotlivými lingvisty panuje nejednoznačný názor. Někteří akceptuji nespisovné prostředky i v psaném projevu, někteří jsou ochotni o nich uvažovat, jini je striktně odmitaji. Cilem této práce je rozpoznat postoje žáků základních škol ke spisovnému jazyku. Práce reaguje na názor P. Sgalla, že se člověk v dětství spisovnost uči uměle a spisovné vyjadřováni je pro něj nepřirozené. Pomoci výzkumu na základních školách a gymnáziu zjišťuji, jaká děti zaujimaji stanoviska ke spisovnému jazyku, jak na něj nahližeji, zda ho vůbec vnimaji a hlavně jakou roli hraje v jejich životě. | cs_CZ |
dc.description.abstract | V posledních letech se zintenzivňuj1 diskuse o spisovnosti v odborných periodikách a na vědeckých konferencích. Hlavni problém tkvi ve stále rostoucím vlivu obecné češtiny, a tim souvisejícím dopadem na spisovný jazyk. Mezi jednotlivými lingvisty panuje nejednoznačný názor. Někteří akceptuji nespisovné prostředky i v psaném projevu, někteří jsou ochotni o nich uvažovat, jini je striktně odmitaji. Cilem této práce je rozpoznat postoje žáků základních škol ke spisovnému jazyku. Práce reaguje na názor P. Sgalla, že se člověk v dětství spisovnost uči uměle a spisovné vyjadřováni je pro něj nepřirozené. Pomoci výzkumu na základních školách a gymnáziu zjišťuji, jaká děti zaujimaji stanoviska ke spisovnému jazyku, jak na něj nahližeji, zda ho vůbec vnimaji a hlavně jakou roli hraje v jejich životě. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Postoje žáků základních škol ke spisovné češtině | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-01-14 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 67493 | |
dc.title.translated | Pupil's attitudes to literary Czech | en_US |
dc.contributor.referee | Holanová, Radka | |
dc.identifier.aleph | 001038836 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - French | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V posledních letech se zintenzivňuj1 diskuse o spisovnosti v odborných periodikách a na vědeckých konferencích. Hlavni problém tkvi ve stále rostoucím vlivu obecné češtiny, a tim souvisejícím dopadem na spisovný jazyk. Mezi jednotlivými lingvisty panuje nejednoznačný názor. Někteří akceptuji nespisovné prostředky i v psaném projevu, někteří jsou ochotni o nich uvažovat, jini je striktně odmitaji. Cilem této práce je rozpoznat postoje žáků základních škol ke spisovnému jazyku. Práce reaguje na názor P. Sgalla, že se člověk v dětství spisovnost uči uměle a spisovné vyjadřováni je pro něj nepřirozené. Pomoci výzkumu na základních školách a gymnáziu zjišťuji, jaká děti zaujimaji stanoviska ke spisovnému jazyku, jak na něj nahližeji, zda ho vůbec vnimaji a hlavně jakou roli hraje v jejich životě. | cs_CZ |
uk.abstract.en | V posledních letech se zintenzivňuj1 diskuse o spisovnosti v odborných periodikách a na vědeckých konferencích. Hlavni problém tkvi ve stále rostoucím vlivu obecné češtiny, a tim souvisejícím dopadem na spisovný jazyk. Mezi jednotlivými lingvisty panuje nejednoznačný názor. Někteří akceptuji nespisovné prostředky i v psaném projevu, někteří jsou ochotni o nich uvažovat, jini je striktně odmitaji. Cilem této práce je rozpoznat postoje žáků základních škol ke spisovnému jazyku. Práce reaguje na názor P. Sgalla, že se člověk v dětství spisovnost uči uměle a spisovné vyjadřováni je pro něj nepřirozené. Pomoci výzkumu na základních školách a gymnáziu zjišťuji, jaká děti zaujimaji stanoviska ke spisovnému jazyku, jak na něj nahližeji, zda ho vůbec vnimaji a hlavně jakou roli hraje v jejich životě. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010388360106986 | |